بودجه فدراسیون فوتبال در سال 96 مشخص شد

پاسخ تاج به اتهامات مالی حسابرس مستقل/ بهاروند و صوفی‌زاده، نواب رئیس فدراسیون شدند

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد و بهاروند و صوفی‌زاده به عنوان نواب رئیس این فدراسیون انتخاب شدند.

فدراسیونبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ درحالی که قرار است مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال از ساعت 10 امروز (25 اسفند) در کمیته ملی المپیک برگزار شود، اعضای مجمع از ساعت 8:30 صبح به این محل آمدند و پس از دریافت ID کارت های خود وارد سالن برگزاری مجمع شدند.

برخی از روسای هیئت های فوتبال استان ها قبل از ورود به سالن با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.

محمدرضا غفاری رئیس هیئت فوتبال استان اراک که انتخاب مجددش برای این سمت، در روزهای اخیر حواشی زیادی را به وجود آورده بلافاصله پس از دیدن تاج، از رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان فردی مقتدر یاد کرد که به حواشی اهمیتی نمی دهد.

علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال خوش و بش گرمی با کاظم طالقانی و حیدر بهاروند داشت.

محمدرضا ساکت، عبدالحمید رمضانی، غلامرضا سمندر، علی خاکزاد، هدایت ممبینی، احمدرضا براتی به همراه روسای هیئت های استان ها از افرادی بودند که پیش از ساعت 9 وارد سالن مجمع شدند.

محمد مهدی برادران رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی، در گفت و گو با فریدون اصفهانیان انتقاداتی را نسبت به داوری های لیگ برتر علیه تیم های این استان مطرح کرد.

مسئولان حراست وزارت ورزش در همان ابتدای حضور خبرنگاران در کمیته ملی المپیک آن ها را به سالن دیگری هدایت کردند که همین امر چند دقیقه ای منجر به ایجاد حاشیه شد.

محمود اسلامیان، سردار مشایخی و رضا افتخاری هم به سالن مجمع آمدند.

پاسخ تاج به اتهامات مالی حسابرس مستقل/ بهاروند و صوفی‌زاده، نواب رئیس فدراسیون شدند

حاشیه های برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال

عباسی، مدیرعامل تیم سیاه جامگان مشهد در مجمع حضور یافت و با خبرنگاران خوش و بش کرد.

ویدئو پرژکتوری که خبرنگاران، مجمع را از اتاق مخصوص تماشا می کنند.

مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال آغاز شد

ساعت 10:02 مجمع به صورت رسمی آغاز شد.

58 عضو در مجمع حضور دارند.

غفاری، احمدی و نوتاش به عنوان ناظر مجمع انتخاب شدند و جالب این جا است که مهدی تاج در زمان رای گیری دست خود را برای هر چهار کاندید بالا برد. کریمی، هراتیان و بهرامی هم ناظر انتخابات شدند.

در ابتدای این نشست علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال ضمن خوشامد گویی به تمام افراد حاضر در این جلسه و با توجه به محدودیت زمان وارد دستور جلسه عناوین دستورات جلسه امروز را به اطلاع حاضرین در این مجمع رساند.
 
1- تعیین ناظران و شمارندگان آرا

2- تصویب صورت جلسه مجمع قبلی

3- خیرمقدم و ارائه گزارش توسط ریاست فدراسیون

4- سخنرانی معاون وزیر ورزش

5- ارائه گزارش مالی فدراسیون توسط خزانه دار برای سال 94 و 95

6- ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی سال 94 و 95

7- تصویب صورت های مالی 94 و 95

8- ارائه و تصویب برنامه و بودجه فدراسیون

9- انتخابات برای پست نایب رئیس دوم و سوم

شوخی های علی کفاشیان در مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال هم ادامه دارد.

در ادامه کلیپی از اتفاقات فوتبال ایران در سال 95 پخش شد.

در این کلیپ خلاصه ای از عملکرد کمیته داوران، تیم داوری کشورمان در المپیک ریو، انتخاب فغانی، سخندان و منصوری به عنوان بهترین تیم داوری آسیا، آکادمی ملی فوتبال، کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، درخشش تیم ملی فوتسال ایران و کسب رتبه سوم جام جهانی، عملکرد سازمان لیگ فوتسال، کمیته آموزش، امضای تفاهم نامه با فدراسیون های هلند، رومانی، ارمنستان و قرقیزستان، عملکرد فدراسیون فوتبال در بخش بین الملل، سازمان لیگ فوتبال، کسب چهار سهمیه در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، جشن برترین های فوتبال ایران، عملکرد تیم ملی ساحلی، تیم های ملی فوتبال و فوتسال بانوان، درخشش تیم های ملی پایه فوتبال و کسب سهمیه جام جهانی در رده نوجوانان و جوانان، عملکرد تیم ملی بزرگسالان در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 مورد ارزیابی قرار گرفت.

**اصفهانیان از زمان احمدشاه در فدراسیون بوده است
رئیس فدراسیون فوتبال پنج دقیقه ابتدایی صحبت های خود را به ابراز تبریک، تسلیت و تشکر اختصاص داد.

در این میان کفاشیان نام برخی از روسای هیئت ها را به تاج متذکر شد که در این میان رئیس فدراسیون فوتبال گفت فریدون اصفهانیان از زمان احمدشاه رئیس هیئت فوتبال زنجان است.

مهدی تاج در نشست مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال گفت: پیش از هر چیز پیشاپیش آغاز سال نو را خدمت همه عزیزان تبریک می‌گویم. همچنین از روسای هیئت های استان ها و باشگاه ها و به خصوص داورزنی بابت حضور در این مراسم تشکر می‌کنم. 

امسال متاسفانه برخی از بزرگان فوتبال همچون منصور پورحیدری، عباس نواصرزاده، سبکتکین و بهمن بهلولی را از دست دادیم.در سالی که گذشت خوشبختانه توانستیم انتخابات هیئت فوتبال را در چند استان برگزار کنیم که این موضوع باعث شد تغییرات اساسی را در بدنه فدراسیون شاهد باشیم.البته باید یک چیز هم بیان کنم و آن این است که فردی مانند فریدون اصفهانیان که در حال حاضر ریاست کمیته داوران فدراسیون فوتبال را بر عهده دارد از زمان احمدشاه قاجار تاکنون در هیات فوتبال زنجان بوده است!

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه تصریح کرد: مشکلاتی که در فوتبال داریم، ریشه اش نقدینگی است. مثالی که همیشه اسلامیان می زند، تاکسی است. تاکسی اگر قرار باشد 70 درصد از مسافرانش را مجانی سوار کند و 30 درصد از پولش را بگیرد، مطمئن باشید بالاخره روزی از کار می ایستد. ما بنا است که 70 درصد از پولمان را نگیریم و فوتبال را اداره کنیم. 40 میلیارد تومان هزینه است و این همه هم افتخار داریم. 

18 تیم ملی داریم که قهرمانی های خوبی رقم زدیم. مسائلی است که مردم دیده اند. این حرکت ها را انجام می دهیم، با رقبایی که اصلا با ما قابل مقایسه نیستند. 2 سمینار در قطر شرکت کردیم، هزینه های این سمینار به اندازه کل بودجه سالیانه فدراسیون فوتبال است.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: در این روزهای اخیر صحبت‌هایی خوبی را با مسئولان صدا و سیما انجام داده ایم و خوشبختانه به نتایج خوبی هم دست یافته ایم. در این بخش مشکلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتیم که حدود ۱۰،۱۲ جلسه در این باره برگزار کردیم و کار کارشناسی انجام شد. بعد از پیگیری زیاد بالاخره افراد قبول کردند که دست از رای خود بردارند و قبول کردند که حق پخش فوتبال دوباره در مجلس پیگیری شود.
 
تاج تصریح کرد: در مجلس، بندی تصویب شده که از بودجه هم بهتر است، در مجموع مقرر شده که صدا و سیما پیش از شروع لیگ در فصل آینده درآمد ما را از قبل، حین و بعد از هر مسابقه مشخص کند. همچنین بحث‌های ارزش افزوده هم وجود دارد که پول آن غیر مستقیم به فوتبال می‌آید. بحث مالیات هم در این مورد وجود دارد که حرکات خوبی را تا بدینجای کار انجام داده ایم این را هم باید متذکر شوم که قرار بود وزیر ورزش و جوانان امروز در مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال شرکت کند اما از آن جایی که چهارشنبه هر هفته نشست هیئت دولت برگزار می شود نتوانست در اینجا حضور پیدا کند و به جای وی محمدرضا داورزنی در این جلسه شرکت کرد.

تاج در پایان صحبت های خود اظهار کرد تا الان نمی دانستم که چهارشنبه ها نشست هیئت دولت برگزار می شود. قرار بود سلطانی فر هم به مجمع بیاید اما از آن جایی که امروز نشست هیئت دولت برگزار می شود، وی نتوانست در مجمع فدراسیون فوتبال حضور یابد.

داورزنی:جزیره ای عمل کردن فوتبال تفکر اشتباهی است

داورزنی در مجمع فدراسیون فوتبال گفت: از همه اعضای فوتبال برای موفقیت هایی که بدست آوردند تشکر می کنم اگر وضعیت فوتبال خوب باشد در آن صورت هم ورزش کشور هم شرایط خوبی سپری خواهد کرد در غیر این صورت موفقیت های ورزش های دیگر هم دچار به چشم نمی آید.

وی در ادامه عنوان کرد: فوتبال باعث شادابی در جامعه می شود و رشته های دیگر ورزشی انقدر در شادابی جامعه اثر گذار نیستند. همچنین فوتسال و فوتبال ساحلی توانستند موفقیت هایی در سال جاری کسب کنند که جا دارد از زحمات مسئولان تشکر کنم.

داورزنی بیان کرد:سمبل و نماد فوتبال کشور مان را تیم ملی بزرگسالان تشکیل می دهد و همچنین فوتبال ما بیش از هر چیزی به آرامش نیاز دارد و باید در جهت همگرایی با سازمان های مختلف حرکت کند. فوتبال و سایر رشته های ورزشی نباید به صورت جزیره ای مدیریت شوند.

معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: قصد داریم تعمل خوبی بین وزات ورزش و فدراسیون فوتبال برقرار کنیم و شرایط را برای موفقیت تیم ملی بزرگسالان فراهم کنیم به نطرم این مطلب درست نیست که می گویند فدراسیون فوتبال مستقل و جزیره ای فعالیت می کند هیچ یک از دستگاه های دولتی در فعالیت های اجتماعی نمی توانند جزیره ای عمل کنند.

داورزنی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال باید تعامل خوبی با ارگان های دیگر داشته باشد و همسو با آنها حرکت کند. فوتبال اثر مستقیم در آرامش جامعه دارد و این موضوع را در استان های مخالف شاهد هستیم. شرایط کشور در 3 سال گذشته دشوار بوده اما موفقیت فوتبال امید را در جامعه زنده کرده است. فوتبال باید در شرایط آرام و منطقی کارش را پیش ببرد تا موفقیت های خود را تکمیل کند.

**سلطانی‌فر و علی‌عسگری به این نتیجه رسیده‌اند که با تفاهم بهتر می‌توان مشکلات را حل کرد

وی ادامه داد: البته قوانین حق پخش کلی و نامشخص است اما قرار شده مسئولان فدراسیون فوتبال تا مجموعه عوامل را جمع‌بندی کرده تا از این رهگذر، ورزش و فوتبال سهم خود را دریافت کنند. این موضوع حداکثر تا دو، سه ماه آینده نهایی می‌شود و به تفاهم خواهیم رسید. ما در این راه به دنبال توافق برد برد هستیم چون اکنون هر دو طرف ضرر می‌کنند. مسیری که در این راه طی می‌شود، مسیری است که به ورزش و فوتبال کمک جدی می‌کند چون دوستان با نظر مثبت کار را دنبال می‌کنند امیدواریم به نتیجه برسیم تا این مشکلات را برطرف کنند. در حال حاضر مجموعه فوتبالی ها در پی تفاهم هستند و دنبال تهدید و تقابل نیستیم چون هر دو ضرر می‌کنند. سلطانی‌فر و علی‌عسگری به این نتیجه رسیده‌اند که با تفاهم بهتر می‌توان مشکلات را حل کرد ما هم در کنار دوستان هستیم تا فوتبال مسیر بهتری را پیش ببرد.

معاون توسعه وقهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال تمام تلاش خود را برای همسو کردن فوتبال با ارگان های دیگر و پیشرفت این رشته ورزشی انجام می دهیم. همچنین رفاقت و ارتباط بین باشگاه ها موجب توسعه فوتبال می شود.

علی اکبر طاهری هم در این مجمع غایب است.

در ادامه صورت جلسه مجمع قبلی فدراسیون فوتبال تصویب شد.

حسابرس فدراسیون فوتبال به تشریح صورت حساب های مالی این فدراسیون پرداخت.

بعد از صحبت های محمدرضا داورزنی، علیرضا اسدی تصویب صورت جلسه مجمع قبلی را مطرح کرد و از اعضاء خواست تا در این زمینه رای‌گیری انجام شود. پیش از این رای‌گیری گزارشی از صورت‌های مالی از طرف حسابرس مستقل خوانده شد. و نکات جالبی در آن وجود داشت از جمله اینکه اظهارنامه‌های مالیاتی فدراسیون و سازمان لیگ ارائه نشده و با وجود اینکه 2 ساختمان استقلال و پرسپولیس متعلق به فدراسیون فوتبال است اما پولی از این بابت هنوز به حساب فدراسیون واریز نشده است. 2 ساختمانی که به فوتسال داده‌ شده است هنوز قیمت کارشناسی‌اش ارائه نشده است. همچنین متاسفانه شرکت جیووا که قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال فسخ کرده است در حال استفاده از نام تیم ملی در بازاریابی خود است.

پاسخ خزانه دار فدراسیون به گزارش حسابرس مستقل
 
پس از قرائت متن از سوی حسابرس مستقل، خزانه دار فدراسیون توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.
 
سلیمانی گفت: همان طور که اطلاع دارید فدراسیون فوتبال به عنوان یک موسسه ثبت نشده و ما مشکلاتی درباره ارائه اظهارنامه مالیاتی داریم. خوشبختانه حدود 2 یا سه ماه است که مستندات قانونی را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم ایرادات کوچک را حل کنیم. دارای شناسه ملی می‌شویم تا اظهارنامه مالیاتی را ارائه بدهیم. در سال‌های گذشته در خصوص تبلیغات محیطی با یکی از شرکت‌ها دچار مشکل شدیم. این شرکت ادعا داشت به دلیل برخی تعهدات عمل نشده خسارت دیده است. رقم هم، رقم قابل توجهی بود اما امسال خوشبختانه هیئت حل اختلاف موضوع را حل کرد و با شرکت مذکور به نتیجه رسید و مبلغی که باید رد و بدل شود را تعیین کرد و قرار بر این شد ۴۶ میلیارد از قرارداد مذکور کم شود. درباره آپارتمان های استقلال و پرسپولیس هم باید بگویم که به دلیل نداشتن شناسه ملی نتوانستیم کاری کنیم اما به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم تا هر چه سریعتر مشکل بوجود آمده را حل کنیم.

در ادامه رضا الماس خاله رئیس هیئت فوتبال گیلان به انتقاد از عملکرد مالی فدراسیون فوتبال پرداخت که کفاشیان انتقادات وی را جواب داد. رئیس هیئت فوتبال گیلان هم گفت آقای کفاشیان شما در گذشته لوطی تر بودید و عملکرد بهتری نسبت به مسائل مالی داشتید.

**پاسخ تاج به اتهامات مالی حسابرس مستقل
در پاسخ و ابهامات مالی فدراسیون تاج اعلام کرد که باشگاه ها و فدراسیون فوتبال هیچ کدام سوددهی خاصی ندارند و برعکس زیان دیده هستند بیشترین ضربه در این بخش هم به دلیل نداشتن شناسه مالی است که باشگاه ها هنوز زیر بار داشتن شناسه مالی نرفته اند.
 
تاج درباره اختلاف با جیووا گفت: در مورد جیووا ما در حال دعوا هستیم، هر دو طرف ادعاهایی درباره هم داریم. جیووا قراردادی با ما بست و پیراهن‌های بی کیفیتی به ما داد. باید بنشینیم و این ماجرا را حل کنیم. این بحث را درباره ایران نوین هم داریم. دعوای ما به دادگاه حکمیت ورزش کشیده شد. 

**رقم بودجه فدراسیون فوتبال مشخص شد
در ادامه بودجه پیش بینی شده فدراسیون فوتبال برای سال 95.96 طبق اعلام خزانه دار این فدراسیون، مجموعا 56 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام شد.

البته این بودجه حدود سه میلیارد تومان در مقایسه با هزینه های فدراسیون فوتبال در سال آتی کمتر است. برهمین اساس محمد مهدی برادران به تصویب بودجه اعتراض کرد و گفت این بودجه تنها به تیم ملی اختصاص پیدا می کند و مناطق محروم به نوعی از تخصیص بودجه محروم شده اند. پس از این انتقاد داورزنی سه میلیارد تومان به بودجه فدراسیون اضافه کرد تا در مجموع رقم بودجه به 59 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

تاج، حیدر بهاروند را به عنوان گزینه خود برای نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال معرفی کرد و گفت: با توجه به کارنامه درخشان بهاروند در عرصه فوتبال انتخاب وی به هیچ وجه تحمیلی نیست.

**تشکر تاج از شجاعی و عامری و اعلام گزینه نایب رئیسی بانوان فدراسیون

تاج همچنین ضمن قدردانی از زحمات فریده شجاعی و الهه عرب عامری، نواب رئیس قبلی امور بانوان فدراسیون، لیلا صوفی زاده را به عنوان گزینه خود برای نایب رئیس امور بانوان فدراسیون فوتبال معرفی کرد.

از 75 عضو مجمع 16 نفر در مجمع امروز غایب بودند و مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال با حضور 59 نفر برگزار شد.

در ادامه این مجمع برای انتخاب نایب رئیس بانوان و نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، رای گیری انجام شد و داورزنی به عنوان اولین فرد رای خود را به صندوق انداخت. با توجه به این که 59 نفر در این مجمع حضور دارند، اگر گزینه های پیشنهادی 29 رای کسب کنند به عنوان نایب رئیس فدراسیون انتخاب می شوند.

تاج از عباباف رئیس حراست وزارت ورزش درخواست کرد با توجه به حساسیت بازی های آتی تیم ملی و لیگ برتر و تحرکاتی که برخی عوامل خارج از کشور انجام می دهند، به دور از هرگونه اقدام امنیتی برای کنترل تماشاگران از بروز حواشی جلوگیری کند.

نماینده باشگاه خونه به خونه بابل قبل از رای گیری محل برگزاری مجمع را ترک کرد.

بنابراین رای گیری با 58 رای انجام شد که صوفی زاده و بهاروند رای آوردند.



  • انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
آقای تاج،قای کفاشیان که از زمان سلجوقیان بودن که شما زمان صفویه اومدین تا آخر زمان هم ظاهرا قصد رفتتن ندارین
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
آخر جلسه چی شد .فقط حرف وخوردن کیک ومیوه آب میوه وتمام خداحافظتابعدازعید .عجب جلسه شیکی بوده
آخرین اخبار