سمنان؛

در رشته صنایع دستی 60 اثر به جشنواره ملی آیات ارسال شد

جانشین دبیر اجرایی جشنواره ملی آیات در رشته صنایع دستی از ارسال ٦٠ اثر توسط هنرمندان سراسر کشور به این جشنواره خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مجتبی نورمحمدی جانشین دبیر اجرایی جشنواره ملی آیات در رشته صنایع دستی گفت : این آثار توسط ٢٤ نفر از هنرمندان ارسال شده است.

مجتبی نورمحمدی با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ٢٥ فروردین ٩٦ افزود : هنرمندان علاقه مند به شرکت در این جشنواره تا این تاریخ فرصت دارند تا تصویر آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی تصریح کرد : این جشنواره در سه بخش صنایع دستی چوبی، فلزی و سفالی به میزبانی سمنان برگزار می شود.وی گفت: محتوی این جشنواره بر مبنای آثاری با موضوع انسان در قرآن کریم و کسب روزی حلال و الگوی مصرف، حیات طیبه و تعاون است.

نورمحمدی اظهار داشت : شناخت بیشتر صنایع دستی مرتبط با مضامین قرآنی و معرفی ارزش های فرهنگی و تاریخی به جامعه ، آگاهی دادن به جامعه مخاطب در باره ارزش ها و ایده سازی و ایده سازی و ایده یابی نسل جوان برای خلق آثار جدید، تعامل بنیادین جامعه علمی هنری و نسل قدیم، جدید با محوریت نقش مضامین قرآنی در بروز خلاقیت های جدی هنری و تقویت اقتصاد مقاومتی با رویکرد هنرهای سنتی اسلامی از اهداف این جشنواره است.

جانشین دبیر اجرایی جشنواره ملی آیات در رشته صنایع دستی خاطر نشان کرد : صنایع دستی سفالی شامل ظروف کاشی هفت رنگ، معرق و ...، صنایع دستی چوبی شامل منیت ، معرق، معرق چوب، معرق منبت، مشبک، تندیس اسماء الحسنی و ... و صنایع دستی فلزی شامل قلمزنی، مشبک فلز و ... از محورهای این جشنواره است.

در نشست مشترک دبیرخانه جشنواره ملی آیات و کارگروه تبلیغ و ترویج قرآنی استان سمنان در خصوص همکاری دستگاههای مرتبط، ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان شاخص صنایع دستی و ارتباط با آنان و ... بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.