یک عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عدم دستیابی صنایع به اهداف اقتصاد مقاومتی

فولادگر گفت: بخش صنعت هنوز نتوانسته به اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی دست یابد.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت صنعت و رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: بخش صنعت هنوز نتوانسته اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی را محقق کند و این درحالی است که این بخش نسبت به سال گذشته توانسته خیلی خوب و موفق عمل کند.

وی ادامه داد: به تعدادی از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تسهیلات بانکی داده شد اما باز نتوانسته بسیاری از مشکلات صنایع را حل کند.

فولادگر با بیان اینکه با حل مشکلات برخی واحدها، نرخ رشد صنعت همچنان منفی بوده اما درحال حاضر این روند، مثبت شده است عنوان کرد: نرخ رشد صنعت با احتساب صنایع بزرگ، مثبت شده است، و این درحالی است که صنایعی همچون پتروشیمی، صنایع فولاد و مس، آلومینیوم و صنایع مادر همچنان نرخ منفی را تجربه می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیش از 60 درصد واحدها، فعال یا نیمه فعال یا تعطیل هستند و این درحالی است که کمتر از 40 درصد این صنایع، فعالیت دارند.

فولادگر با اشاره به اینکه تولیدات داخل باید حمایت شود خاطرنشان کرد: درحال حاضر واردات بی رویه و قاچاق به تهدیدی جدی پیرامون تولیدات داخل تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار