گرگان مرکز استان گلستان شهری زیبا و نگینی در طبیعت چشم‌نواز شمال ایران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ این شهرستان که در فاصله ۴۰۹ کیلومتری از تهران قرار دارد دارای جاذبه‌های زیبای تاریخی و گردشگری بی شماری برای علاقمندان به تارخ و طبیعت است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان درباره جاذبه‌های گردشگری گرگان گفت: شهرستان گرگان جاذبه‌های طبیعی بیشماری دارد، اما یکی از شاخص‌ترین آن‌ها جنگل ناهارخوران است که به صورت یک پارک جنگلی در فاصله ۸ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و با دارا بودن اقامتگاه‌ها و رستوران‌های متعدد در کنار مناظر زیبا در فصل‌های مختلف سال پذیرای مهمان‌ها و گردشگران است.

فرمانی افزود: روستای ییلاقی زیارت جاذبه طبیعی دیگری است که ۷ کیلومتر پس از مسیر جاده ناهارخوران واقع شده و با دو آبشار بلند و دیدنی و چشمه آب گرم وبافت قدیم جزو ۲۰ روستای برتر گردشگری ایران است.
 
گرگان؛ نگین گلستان 

وی ادامه داد: پارک جنگلی النگدره هم که در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان و در مسیر جاده ناهار خوران است، با آب و هوایی که حداقل ۱۰ درجه خنک‌تر از نقاط شهری و پرجمعیت است و امکانات تفریحی و رفاهی در کنار حضور مستمر نیروی انتظامی در قالب یک ایستگاه ثابت، محیطی امن و مناسب برای مسافران ایجاد کرده است.

فرمانی گفت: پارک جنگلی قرق در ۲۰ کیلومتری شرق گرگان که محل نگهداری گوزن‌های بومی و منحصر بفرد به نام مارال در جنگل‌های شمال ایران است، تپه هزارپیچ در ورودی غرب گرگان که دورنمای زیبایی از شهر گرگان را در پیش چشم گردشگران می‌گستراند، جنگل توسکستان در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی گرگان و روستای توریستی چهارباغ در ۵۶ کیلومتری شهرگرگان که با دارا بودن گونه‌های مختلف گیاهی، طبیعت خیره کننده‌ای دارد، از جاذبه‌های طبیعی دیگر این شهرستان است.
 
 گرگان؛ نگین گلستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان همچنین روستای قرن آباد، در ۱۲ کیلومتری گرگان که مقبره امامزاده طیب در آن واقع شده است و روستای توشن واقع در در ۲. ۵ کیلومتری جنوب شهرگرگان با آبندان و درختانی تنومند را از روستاهای گردشگری این شهرستان معرفی کرد.
 
گرگان؛ نگین گلستان 
 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: علاقمندان به آثار تاریخی هم می‌توانند از کاخ موزه گرگان که به عنوان بیست و چهارمین موزه کشور و نخستین موزه شمال کشور مطرح است و به ثبت آثار ملی هم رسیده دیدن کنند.

برهانی گفت: خانه امیر لطفی در محله چهارشنبه‌ای که موزه صنایع دستی در آن دایر است و خانه و مدرسه تقوی گرگان از دیگرجاذبه‌های تاریخی این شهرستان است.
 
 
 
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.