آغاز فعالیت‌های چین در جزایر مورد مناقشه دریای جنوبی

به تازگی تصاویر ماهواره‌ای از ساخت و سازهای جدید چین در دریای جنوبی این کشور منتشر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می دهد چین فعالیت های جدیدی را در دریای جنوبی این کشور آغاز کرده است. این اقدامات نشان می دهد پکن در تلاش است دسترسی نظامی‌اش را در سراسر این آبراه تجاری مهم تقویت کند.

کارشناسان نظامی معتقدند با وجود اینکه چین در تلاش است از رویارویی با دولت جدید "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا جلوگیری کند، این اقدام نشانه عزم پکن برای ساختن شبکه ای از جزایر مصنوعی و صخره‌های دریایی است. 

تصاویری که 6 مارس سال جاری میلادی از "جزیره شمالی" در مجمع الجزایر پاراسل تهیه شده است، نشان می دهد فعالیت های اخیر چین شامل پاکسازی اراضی و احتمالا انجام اقدامات لازم برای ساخت بندری در راستای حمایت از آنچه کارشناسان معتقدند به تأسیسات نظامی تبدیل می شود، است.

این تصاویر ماهواره ای بوسیله شرکت "پلنت لب" منتشر شده است و نشان می دهد این ساخت و سازها نزدیک جزیره "تری" و دیگر بخشهای مجمع الجزایر پاراسل انجام گرفته است. 

چین بر بیشتر نقاط دریای جنوبی این کشور ادعای مالکیت دارد. برونئی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایوان نیز هر کدام در بخشهایی از دریای جنوبی چین ادعای مالکیت کرده اند. جزایر پاراسل هم در حال حاضر مورد ادعای چین، ویتنام و تایوان است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار