رایزن بازرگانی ایران در عراق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

افتتاح مرکز تجاری ایران در بغداد/ امیدواری‌ها برای بازگشت به بازار مصالح عراق قوت گرفت

محمدرضازاده گفت: طی مذاکراتی که در اتاق ایران وعراق صورت گرفت، تصمیم برای تأسیس مرکز تجاری ایران در محل دائمی نمایشگاههای کشور عراق گرفته شد.

ابراهیم محمدرضازاده رایزن بازرگانی ایران  در عراق، در  گفتگو  با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: طی ملاقاتی که با مدیر عامل شرکت مصالح ساختمانی وزارت تجارت عراق و مذاکره در مورد راه‌های توسعه بیشتر صادرات مصالح ساختمانی به عراق صورت گرفت ، عدنان الشریفی آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن رایگان محل دائمی برای عرضه و نمایش مصالح ساختمانی ایران اعلام نمود.

وی اظهار داشت: در گذشته این درخواست از طرف مصر مطرح و مورد قبول دولت عراق واقع شد و برای ایجاد فرصت برابر به جمهوری اسلامی ایران نیز این فرصت داده می‌شود. 

رایزن بازرگانی ایران در کشور عراق  تصریح کرد: شرکتهای ایرانی کمتر از سایر کشورها فرصتها را شناسایی و از آنها بهره برداری می‌کنند و با توجه به اینکه این درخواست از طرف مصر هم مطرح شده ممکن است آنها زودتر اقدام به ارسال نمونه کرده و اولویت در انتخاب مکان با آنها باشد.

افتتاح مرکز تجاری ایران در بغداد

وی همچنین اعلام کرد: طی مذاکراتی که در اتاق ایران وعراق صورت گرفت، تصمیم برای تأسیس مرکز تجاری ایران در محل دائمی  نمایشگاههای کشور عراق گرفته شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: بازار 15 میلیونی شهر بغداد تا به حال مورد غفلت ما قرار گرفته و شرکت های  ایرانی در آن حضور پررنگی نداشتند و شاید دلیل اصلی این امر ترس از شرایطِ بد امنیتی  این شهر بوده است.

محمدرضا زاده تصریح کرد: ترتیبی داده شده تا  این مرکز در محلی که تا به حال هیچ اتفاق تروریستی در آن رخ  نداده ، تشکیل شود و شرکت‌های ایرانی کالاهای خود را در آنجا به نمایش بگذارند.

وی با بیان چگونگی انتخاب شرکت ها برای حضور در این مرکز اذعان داشت: شرکت‌های برتری که  از طرف  سازمان توسعه تجارت به عنوان تولیدکننده برتر انتخاب  می‌شوند، می توانند در این مرکز غرفه داشته و محصولات خود را به نمایش بگذارند.

رایزن بازرگانی ایران در عراق، در پایان تأکید کرد: هدف از ایجاد این مرکز، دستیابی هرچه بیشتر به بازار پرسود عراق است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار