رئیس فدراسیون تنیس روی میز:

50 میلیارد برای ساخت سالن های کوچک اختصاص داده شد

قارداشی گفت: 50 میلیارد تومان بودجه برای ساخت سالن های تمرینی کوچک و زود بازده در تمامی استان های کشور به جز تهران و توابع آن اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مهرداد قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با رادیو ورزش درباره رویدادهای سال 95 گفت: در اسفندماه مسابقات متعددی را برگزار کردیم که همچنان ادامه دارند. از جمله برگزاری مسابقات لیگ در دو بخش بانوان و آقایان و سایر مسابقاتی که در سطح کشور و در رده های سنی پایه میان دختران و پسران برگزار شد. 
مسابقات لیگ دسته یک بانوان با قهرمانی باشگاه ذوب آهن اصفهان و نائب قهرمانی مس کرمان پایان یافت. همچنین تیم مناطق نفت خیز جنوب مقام سوم را کسب کرد. مسابقات دسته یک آقایان هم با قهرمانی تیم دانشگاه یزد و نائب قهرمانی مناطق نفت خیز جنوب همراه بود. این تیم ها می توانند در سال آینده به لیگ برتر راه پیدا کنند و روزهای پایانی لیگ آقایان در حال برگزاری است و هنوز کاملا ۴ تیمی که به رقابت های مرحله پلی آف راه می یابند مشخص نشده اند. ضمن اینکه مسابقات پلی آف در ابتدای سال ۹۶ خواهد بود. 

قارداشی در خصوص مسابقات پیش رو در سال جدید اظهار داشت: به جز بازی های رسمی مانند رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا که بانوان و آقایان به آن اعزام می شوند و اردوی تمرینی آنها که از ۴ فروردین آغاز می شود. اواخر اردیبهشت نیز برای شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی عازم باکو خواهند شد. پس از بازگشت از باکو و استراحت سه روزه بازیکنان راهی آلمان می شوند تا ۴ نفر از بانوان و ۴ نفر از آقایان در بازی های انفرادی و دوبل قهرمانی بزرگسالان آسیا در شهر دوسلدورف حضور پیدا کنند. 

وی افزود: مسابقات قهرمانی جوانان، نوجوانان آسیا و مسابقات بین المللی کروواسی، اسلوونی، مسابقات اسپانیا که رده های سنی پایه به آن اعزام می شوند؛ از دیگر رقابت هایی هستند که در سال جدید برگزار خواهند شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این سوال که آیا به استعدادیابی در این رشته و جوانگرایی توجه ای می شود بیان کرد: ما برادران عالمیان را داریم. نیما ۲۵ و نوشاد ۲۶ ساله است. اگر این دو برادر آمادگی خود را حفظ کنند برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم مشکلی نخواهند داشت. اما سرمایه گذاری ما روی جوانان زیر ۲۰ سال و آماده کردن آنها برای مسابقات آسیایی فروردین در چین ادامه دارد. نیما و نوشاد  عالمیان هم برای در حال سپری کردن اردوی بازی های کشورهای اسلامی هستند و به چین اعزام نمی شوند. 

قارداشی درباره فضاهای ورزشی تمرین تنیس روی میز توضیح داد: در یکی دو سال اخیر اتفاقات خوبی برای تنیس روی میز افتاده و برخی از قهرمانان تنیس روی میز ما سالن های خصوصی را راه اندازی کردند که دسترسی را برای همگان آسان تر کرده است. به تازگی هم توافقنامه ای بین وزیر ورزش و مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید منعقد شد که در آن ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت سالن های تمرینی کوچک و زود بازده در تمامی استان های کشور به جز تهران و توابع آن اختصاص یافته است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار