یزد؛

افتتاح بوم گردی انار عقدا شهرستان اردکان

بوم گردی انار عقدا شهرستان اردکان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی یزد افتتاح شد.

 فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  گفت: راه اندازی اقامتگاههای بوم گردی، یکی از طرح‌های ویژه سازمان میراث فرهنگی و اداره کل استان برای توسعه گردشگری در روستاها ،مناطق دارای چشم انداز و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است و هدف از ایجاد این اقامتگاه ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت های تاریخی و خانه های قدیمی جهت اسکان گردشگران است.

 دانش یزدی افزود: اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتا در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می شوند.

این مقام مسول با بیان اینکه اقامتگاه های بومگردی استان در سطح بافت های تاریخی شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه و چند روستای استان مستقر می باشند و هریک از این اقامتگاه های بومگردی خدمات خاصی را ارائه می دهند.

 دانش یزدی گفت:  بوم گردی یا اکوتوریسم یعنی احترام به گذشته و حال حاضر مردمانی که از سال ها قبل در یک زیست بوم خاص زندگی می کنند.

 تاکنون 46 اقامتگاه بومگردی در سطح استان به بهره برداری رسیده بود که با افتتاح بومگردی انار عقدا، تعداد اقامتگاه های بومگردی فعال در سطح استان به 47 واحد رسیده است.


انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار