سمنان؛

شروع کار چتر وای ‌فای در استان سمنان

این طرح ورودی و خروجی شهرها، مکان های تفریحی، کاروانسراها که از جمله مناطق پربازدید هستند را شامل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید مسعود میررضائی مدیر کل ارتباطات و فناوری استان سمنان در حاشیه افتتاح طرح وای ‌فای رایگان در استان سمنان گفت : نقاطی که برای ارائه این طرح شناسایی شده است ورودی و خروجی شهرها، مکان های تفریحی، کاروانسراها که از جمله مناطق پربازدید هستند را شامل می شود.
 
سید مسعود میررضائی هدف ازفراهم کردن بستر اینترنت رایگان طی ایام نوروز را معرفی اماکن، مناطق گردشگری، پتانسیل توریستی و ارائه لینک های مربوط به اپلیکیشن های گردشگری برای راهنمایی مسافران ذکر کرد و افزود: در این اپلیکیشن ها نقشه های توریستی شهرستان های مختلف استان توسط سازمان میراث فرهنگی تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.  

وی درباره ارتقا پوشش خدمات تلفن همراه در برخی نقاط ریلی و جاده ای استان طی ایام نوروز، تصریح کرد : همه نقاط کور و دور از دسترس تلفن همراه توسط فرمانداران هر شهرستان احصا و طی آن بالغ بر ۱۵نقطه کور در فواصل ریلی و جاده ای شناسایی شد و در تلاش هستیم که تاپایان سالجاری همه این نقاط را با استفاده از همکاری اپراتورهای مختلف پوشش دهی را به ۱۰۰درصد برسانیم که باید گفت در حال حاضر در سه نقطه ایستگاه های هفتخوان و سرخده دامغان و سردمدره گرمسار به صورت کامل برطرف شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان سمنان از جمله مهم ترین برنامه های شاخص در سال آتی را کلنگ زنی مجتمع آی، سی، تی یا مجتمع فناوری اطلاعات استان ذکر کرد و اظهار داشت : در حال حاضر زمین این پروژه خریداری شده که طی سال آینده کلنگ زنی خواهد شد وهمچنین با منظور تامین اعتبارات مالی با ساخت مجموعه پنج طبقه تمامی ادارات کل شامل پست، پست بانک، شرکت ارتباطات تلفن های همراه در این مجتمع قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه استان سمنان از نظر توسعه زیرساخت ها دارای عملکرد بسیار مطلوبی است، خاطر نشان کرد : درحال حاضر از نظر شاخص آی. دی. آ در جایگاه رتبه دوم کشوری قرار داریم و امیدواریم با تعامل دانشگاه های سطح استان بتوانیم درایجاد کسب و کار حوزه فناوری اطلاعات موثرتر عمل کنیم.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار