کوچکی‌نژاد به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

بازی «سیف» و «دانش‌آشتیانی» برای تعیین یک بدهکار میلیاردی در راس مدیریت بانک سرمایه/ وقتی تعطیلات نوروز دستخوش تغییرات صندوق می‌شود!

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان پرده از بازی نوروزی سیف و وزیر آموزش و پرورش در انتخاب مدیر عامل جدید بانک سرمایه برداشت.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نتیجه نامه کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و فخرالدین دانش آشتیانی درباره تغییرات در رأس مدیرت بانک سرمایه گفت:متأسفانه رئیس کل بانک مرکزی و وزیر آموزش و پرورش به توصیه‌های ما توجه نکرده و اخیرا مطلع شدیم که قصد دارند در فرصت تعطیلات نوروز و تعطیلی عمده رسانه‌های کشور، فردی را که میلیاردها تومان از بانک سرمایه برای مؤسسه‌اش وام گرفته را به ریاست این بانک بگمارند.
 
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی و وزیر آموزش و پرورش با این گونه اقدامات به هدف خود نمی رسد تاکید کرد: نمی گذاریم فردی در روند تحقیق و تفحص مجلس خللی وارد کند.
 
کوچکی‌نژاد با اشاره به اظهارات چند روز گذشته وزیر اطلاعات درباره اینکه  3 الی 4 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان فساد است و مابقی بدهی معوق، تاکید کرد: این درحالی است رئیس‌جمهور چندی قبل فساد صورت‌گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان را «بدهی‌های معوق» خوانده بود و اظهراتش با اظهرات وزیر اطلاعات در تناقض است.


**نامه نگاری صندوق

گفتنی است کوچکی نژاد در تاریخ 25 بهمن ماه به باشگاه خبرنگاران جوان درباره نامه نگاری کمیته تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان به سیف و وزیر آموزش و پرورش گفته بود که برخی با نیت انحراف و اختلال در مسیر تحقیق و تفحص به دنبال عزل مدیر عامل فعلی بانک سرمایه هستند که کمیته مذکور هم با دو نامه جداگانه مراتب اعتراض خود را به وزیر آموزش و پرورش و رییس کل بانک مرکزی اعلام داشته است.

کوچکی نژاد با اشاره به پیشنهاد به عزل مدیر عامل بانک سرمایه به رییس کل بانک مرکزی و متن نامه اعتراضی کمیته به مسئولین ذیربط بیان داشت: طی این نامه عنوان شد که اقدام وزیر و رییس کل بانک مرکزی یک اقدام غیر عرفی و غیر قانونی است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این نامه عنوان شد که چرا زمانی که نمایندگان مشغول بررسی موضوع هستند شما (دانش آشتیانی و سیف) در برخی از قست‌های صندوق که روزی دیگران در آن قسمت ها مشکل ساز بوده اند، اختلال ایجاد می کنید.

رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس تصریح کرد : این مسئولین به هیچ وجه حق ندارند مدیر عامل فعلی بانک سرمایه را عزل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار