یاسوج؛

نابودی منابع طبیعی به علت سهل انگاری

سهل انگاری در حفاظت از منابع طبیعی موجب از بین رفتن بخش زیادی ار عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان کهگیلویه شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه در نشست رئیس دادگستری این شهرستان  با قرقبان و کارکنان منابع طبیعی گفت: دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیتها با متجاوزان و متصرفان عرصه های منابع طبیعی با قاطعیت برخورد می کند. 

کرمی از برخورد قانونی با صاحبان کوره های تولید ذغال با هماهنگی حوزه های قضایی شهرستانهای مجاور خبر داد و گفت: با افرادی که برای تهیه ذغال اقدام به قطع درختان می کنند به شدت برخورد می شود.

وی افزود:از ابتدای امسال تاکنون 56 فقره پرونده در زمینه تخلفات عرصه های منابع طبیعی در دادگستری شهرستان کهگیلویه تشکیل و با آنان برخورد قضایی شد که برخی از آنان مختومه و برخی در حال پیگیری است.  

آویزش رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان کهگیلویه  هم وجود حدود 5 کوره تولید ذغال در منطقه تشان بهبهان را سبب بازاریابی هیزم در شهرستان کهگیلویه و به تبع آن قطع درختان در عرصه های جنگلی این شهرستان دانست و گفت: امسال بیش از 12 مورد قاچاق هیزم در مبادی ورودی و خروجی شهرستان شناسایی و توقیف و متخلفان برای برخورد قانونی به اداره تعزیرات شهرستان معرفی شدند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۰۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
فقر اقتصادی وفرهنگی وفساد اداری و نبود قوانین سخت باعث شده منابع طبیعی نابود شوند