قم؛

کاهش 30درصدی تجهیزات پزشکی

میلانی گفت: قیمت تجهیزات پزشکی حدود 30 درصد کاهش یافت و میزان دسترسی مردم به ویژه به پروتزها آسان تر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دسترسی آسان مردم به داروها از جمله داروهای کمیاب و تجهیزات پزشکی از برکات اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است.
 
محمد میلانی گفت: با توجه به نقش عمده وکلیدی دارو و تجهیزات پزشکی دردرمان و خدمت رسانی بیماران، در اجرای طرح تحول نظام سلامت نگاه ویژه ای با رویکردی جدید به این 2 مقوله صورت گرفت.
 
وی اضافه کرد: تهیه اقلام دارویی و ملزومات پزشکی بدون دغدغه از اهداف طرح تحول سلامت است، خوشبختانه این هدف محقق شده و توانسته ایم در این راستا خدمتی در خور به شهروندان داشته باشیم.
 
وی ادامه داد:درقالب اجرای این طرح، همه مراکز درمانی مکلف شدند داروها و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران را در داخل بیمارستان تامین کنند و در اختیار بیمار قرار دهند.
 
میلانی تصریح کرد: با اجرایی شدن این مرحله از طرح تحول نظام سلامت، شهروندان مجبور نیستند با سرگردانی و اتلاف وقت، برای تهیه برخی از اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی آن هم با قیمت های بالا به بیرون از مراکز درمانی و یا حتی پایتخت مراجعه کنند.
 
وی بیان کرد: در این راستا لیستی از اقلام دارویی و ملزومات پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده و بیمارستان های دولتی ملزم شدند بر اساس این لیست اقلام مورد نیاز را از شرکت های معتبر با قیمت مصوب تهیه کنند.
 
وی افزود: در این لیست داروها و تجهیزات پزشکی بر اساس نیازهای جدیدی که ایجاد می شود، ویرایش صورت می گیرد،همچنین با استقرار تجهیزات پزشکی سرمایه ای و ارتقاء سطح هتلینگ مراکز درمانی دولتی شاهد ارتقاء مخصوص کیفیت خدماتی درمانی و به تبع آن رضایتمندی بیماران و همراهان آن ها هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: قیمت داروها تابع شاخص های مختلفی از جمله میزان تولید داخل، میزان واردات از خارج کشور و یا نوسانات ارز است؛ ولی در عین حال قیمت برخی داروها کاهش یافت، برخی متعادل شد و برخی دیگر ثبات پیدا کرد.
 
میلانی بیان کرد: با اجرای طرح تحول از تولید داخل حمایت بیشتری صورت گرفت و از ورود داروهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود، جلوگیری به عمل آمد.
 
وی گفت: در حال حاضر مشکلی در تامین داروهای مورد نیاز بیماران نداریم و خوشبختانه این طرح رضایتمندی بیماران را در پی داشته است.
 
وی گفت:با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت انقلاب و دگرگونی در بخش درمان رقم خورد،بیماران درصد کمی از هزینه های درمانی خود را در مراکز بستری دولتی می پردازند و عمده پرداختی ها از سوی دولت و یا سازمان های بیمه گر صورت می گیرد.
 
طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقای کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.