ایران در اهدای عضو دارنده مقام اول آسیا است

وضعیت اهدای عضو در ایران مطلوب بوده و در آسیا و در سال 2016 دارنده مقام اول و در جهان دارنده مقام سی و سوم هستیم.

ایران در اهدای عضو دارنده مقام اول آسیا است
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود مظاهری معاون واحد فراهم‌آوری و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سومین نکوداشت اهدا کنندگان عضو و در آخرین پنج‌شنبه سال گفت: طرح بهشت ایثار به همت بیمارستان مسیح دانشوری طی سه سال متوالی انجام می‌شود و خوشبختانه مردم کشور ما بعد از فتوای امام در سال 68 رفته رفته موضوع اهدای عضو را نهادینه‌سازی می‌کند.

وی گفت: تعداد اهدای در مرگ مغزی به ازای جمعیت به یک معیار جهانی با عنوان pmp است در آسیا و در سال 2016 رتبه اول را داشته که این رشد و پیشرفت مدیون فرهنگ ایرانیان در گذشت و بخشش و تلاش شبانه‌روزی مراکز اهدای عضو سراسر کشور است که در کنار پزشکی و ارائه خدمات کار فرهنگ‌سازی مد نظر قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: بیمارستان مسیح دانشور در بحث اهدای عضو پرچم دار فرهنگ‌سازی است و می‌توانیم بگوییم صدور کارت اهدای عضو، جشن نفس، طراحی سایت اهدای عضو به نشانی ehda.ir و مراسم نکوداشت بهشت ایثار در آخرین پنج‌شنبه سال و با حضور خانواده‌های اهدا کننده بخشی از فعالیت‌های تیم بیمارستان مسیح دانشوری است.

وی گفت: دستگیری از نجات بیماران از دستورات اخلاقی و تاکیدات دین ما است و خوشبختانه مردم ایران اگر با روح قضیه مرگ مغزی و تفاوت آن با کما آشنا شوند و بدانند که مرگ مغزی بدون بازگشت است و اگر از زمان اهدا بگذرد تنها اندام های فرد آسیب‌ می‌بیند و کارآمدی خود را از دست می‌دهد راحت‌تر واقعیت مرگ مغزی و اهدا عضو را می‌پذیرد و اهدای عضو را انجام می‌دهد.

معاون مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: باید همگی آگاه‌سازی و ارتقای دانش خود را در بحث اهدای عضو به کار بگیریم و با مراجعه به سایت ehda.ir و بررسی مطالب آن در گفتگو با اطرافیان باید به نوبه خود از فرهنگ‌سازی موضوع مهم اهدای عضو سهیم باشیم.

مظاهری گفت: در آخرین پنج‌شنبه سال در طرح بهشت ایثار در فرهنگسرای بهشت رضوان در بهشت زهرا مراسمی با حضور خانواده‌های اهدا کننده و حضور در قطعه نام‌آوران انجام می‌شود که فرهنگسرای بهشت رضوان میزبان خانواده‌های اهدا کنندگان است و این جمع خانوادگی با ارائه رنج مشترک خود تسلی خاطر پیدا می‌کنند و امیدواریم با این فرهنگ‌سازی‌ها شاهد آگاهی اقشار جامعه از موضوع اهدا عضو باشیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار