تبریز؛

تزریق 700 میلیارد تومان به اقتصاد روستایی آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی از تزریق 700 میلیارد تومان به اقتصاد روستایی آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده در جلسه شورای اداری استان گفت: در سال 95 میزان خرید تضمینی گندم استان به حدود 670 هزار تن رسید که از قبل این خرید 700 میلیارد تومان بر اقتصاد روستایی ما در سال جاری تزریق شد.
 
وی افزود:تکلیف ما در سال‌جاری بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی اعلام شد و همه مسؤولان دست در دست هم در این راه قدم برداشتند و توانستیم به آنچه که تکلیف و وظیفه آذربایجان‌شرقی به عنوان استانی الگو و خاص بود عمل کنیم.
 
وی افزود: آرزو داشتم قبل از اینکه 29 بهمن و حضور در محضر مقام معظم رهبری بتوانیم اکثر تکالیف را عملیاتی کنیم که چنین شد.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در بخش صنعت و کشاورزی کارهای خوبی انجام گرفته است، افزود: میزان خرید تضمینی گندم در سال 92 بر اساس اعلام وزارت کشاورزی 180 هزار تن بود و در سال 95 این رقم را به 670 هزار تن رساندیم که از قبل این خرین 700 میلیارد تومان منابع و وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت و در واقع 700 میلیارد تومان بر اقتصاد روستایی ما در سال جاری تزریق شد.
 
جبارزاده ادامه داد: در سال 92 وسعت مجموع گلخانه های استان ما 53 هکتار بود و در آخر سال 95 این رقم به 114 هکتار رسیده که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
 
این مسئول به تحویل سه هزار و 725 دستگاه تراکتور و 227 دستگاه کمباین به کشاورزان اشاره و تصریح کرد: با این اقدام ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را از عدد 1.54 به 1.73 افزایش دادیم و میزان عملکرد مکانیزاسیون ما در سال 95 حدود 195 درصد بوده است.
 
وی با اشاره به بحث پهنه‌بندی کشاورزی در استان افزود: در سال جاری 350 نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی به روستاها عزیمت کردند که اقدام موثری در جهت توسعه علمی کشاورزی به شمار می‌رود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه 381 هزار و 901 نفر لیست بیمه اجباری استان ما است، توضیح داد: اشتغال از جمله موضوعات مهمی بود که مد نظر ما است؛ سازمان تامین اجتماعی ماه به ماه لیست بیمه شدگان اجباری را ارائه می‌دهد؛ لیست بیمه شده اجباری از اشتغال ما همواره کمتر است و عملا لیست بیمه تعداد کف اشتغال ما را نشان می‌دهد.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.