زاهدان

کاهش 21 درصدی وقوع سرقت ها در زاهدان

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از تشدید اقدامات انتظامی در روزهای منتهی به پایان سال وایام نوروز و کاهش 21 درصدی وقوع سرقت ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ علی عارف نژادفرمانده انتظامی شهرستان زاهدان  درتشریح جزئیات این خبرگفت: با توجه به قرار گرفتن در اسفندماه و ايام پاياني سال و افزایش مراجعه شهروندان به مراکز خرید و تجاری، نيروی انتظامي شهرستان زاهدان برنامه هاي ويژه ای را در25 روزگذشته اجرایی نمود. 

سرهنگ عارف نژاد با اشاره به اينکه عمده اين طرح ها و برنامه ها براي پيشگيري از جرائم بخصوص سرقت و تأمين نظم و انضباط اجتماعي و کنترل مراکز خرید وتجاری بوده است،افزود: آرامش شهروندان در ايام پایانی سال و تعطيلات نوروز از اهداف اجرايي اين برنامه ها بود.  

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این مدت موفق به کاهش وقوع سرقت ها به میزان 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدیم،گفت: بنا بر آمار، سرقت مغازه 42 درصد،سرقت مسلحانه 25 درصد،سرقت منزل30 درصد و سرقت موتورسیکلت10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. 

سرهنگ عارف نژاد خاطرنشان کرد: با تلاش مضاعف نیروهای تخصصی وشناسایی نقاط آلوده وجرم خیز دراین مدت موفق به دستگیری 421 سارق شده ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزایش دستگیری داشته ایم. 

وی تصریح کرد: درزمینه کشف سرقت ها نیز افزایش 58 درصد کشف سرقت منزل و221 درصدی کشف سرقت اتومبیل داشته ایم و همچنین درکشف قاپزنی نیز رشد3 برابری داشته ایم.  

عارف نژاد در ادامه از کشف بیش از477 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 25 روز گذشته خبر داد و گفت: در زمینه دستگیری قاچاقچیان و افرادی که مبادرت به خرید وفروش مواد مخدر می نمایند وهمجنین معتادان نیز 84 درصد افزایش دستگیری داشته ایم. 

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان درادامه ازکشف 36 هزار لیتر سوخت قاچاق دراین مدت خبر داد و با اشاره به برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا افزود: دربرخورد باقاچاقچیان کالا نیز 65درصد افزایش دستگیری داشته ایم. 

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس درشب چهارشنبه آخرسال هم گفت: طبق آمار بدست امده درکشف مواد محترقه دراین ایام نیز 14 درصد رشد داشته ایم. 

این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: تهیه بنر و بروشور با موضوعات پیشگیری از سرقت منزل ،سرقت خودرو،کیف قاپی و... به منظور پیشگیری از جرائم و افزایش آگاهی شهروندان از دیگر اقدامات مهم پلیس دراین ایام است. 

فرمانده انتظامی زاهدان درپایان با بیان اینکه شهروندان با عمل به توصیه های پلیس، مجرمان را در رسیدن به اهداف شان ناکام بگذارند؛کنترل، شناسایی و مهار هدفمند سارقان در مراکز پر تردد در ایام نوروز را از برنامه های پیش روی پلیس زاهدان عنوان کرد وافزود: امیدواریم با مشارکت شهروندان، نوروزی با نشاط وکم خطر را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/ ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار