اصفهان؛

برگزاری جشن نوروزگاه با استقبال مردم بادرود

سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: در آستانه سال نو خورشیدی، جشن نوروزگاه در شهر بادرود با استقبال مردم و برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با ثبت جهانی نوروز و اجرای برنامه نوروزگاه توسط اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی گردشگری نطنز، شهرداری و شورای اسلامی شهر بادرود و اداره ارشاد اسلامی برنامه‌های نوروزگاه در بادرود برای ۴ روز پیش‌بینی و در حال اجراست.

حسین یزدانمهر سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: برنامه نوروزگاه با هدف احیای فرهنگ و سنت قدیمی مردم بادرود در پارک شهربازی توسط موسسه فرهنگی هنری باربد بادرود برگزار شد و مورد استقبال ویژه جوانان و نوجوانان قرار گرفت و برای مردم لحظاتی شاد و یادماندنی برجای گذاشت.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که مورد استقبال ویژه مردم شهر بادرود قرار گرفت احیای بازی‌های بومی و محلی فراموش‌شده بود که در زمان گذشته در ایام عید توسط مردم بازی می‌شد؛ ازجمله این بازی‌ها می توان به بازی با گردو، تخم‌مرغ و همچنین طوقه بازی  اشاره کرد که به‌ صورت مسابقه برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

یزدانمهر افزود: برگزاری مسابقه الاغ سواری پیرمردها و همچنین نواختن سورنای محلی همراه با رقص چوبی از جمله برنامه‌های امروز در جشن نوروزگاه بود، رقص دستمال دختران کوچک بادی با لباس محلی در محل جشن بسیار زیبا جلوه می‌کرد و یاد نوروز قدیم بادرود را در اذهان زنده کرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.