وزش تندباد و تلاطم خلیج فارس در استان بوشهر ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به استقرار سامانه بارشی همراه با وزش تند باد، مواج بودن خلیج فارس در استان بوشهر تا فردا ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی با اشاره به استقرار سامانه بارشی در استان بوشهر اظهار داشت: با استقرار سامانه بارشی بر روی استان ، بارش‌ها آغاز شد و بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که این بارش‌ها بصورت رگبار و به همراه رعد و برق شدت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بتدریج بر سرعت جریانات جنوبی در استان بوشهر افزوده می‌شودگفت: دریا طی امروز کاملاً مواج  است و وزش تندباد و تلاطم خلیج فارس در استان بوشهر تا فردا ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه سرعت وزش باد ظهر امروز در بوشهر به 68 کیلومتر در ساعت رسید افزود: خلیج فارس کاملا مواج است و به همه به ویژه مسافران نوروزی هشدار داده می‌شود که از دریاروی خودداری کنند.

شفیع‌خدایی به وقوع پدیده سیش در بندر دیر اشاره کرد و  گفت:  این پدیده سبب شد آب با ارتفاع زیاد از دریا به سمت سواحل دیر، عسلویه و نخل تقی روان شود که متاسفات تلفات و خسارتی در پی داشته است.

وی با بیان اینکه ارتفاع موج در استان بوشهر به 240 سانتیمتر  می‌رسد تاکید کرد: این شرایط تا فردا ادامه دارد و  با شمالی شدن جهت باد از پیش از ظهر فردا، خلیج فارس در سواحل شمالی و مرکزی کمی آرام‌تر می‌شود اما دریا در سواحل جنوبی فردا نیز مواج پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ادامه بارش‌ها تا فردا، خاطرنشان کرد: فردا سرعت باد بین 14 تا 38 کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود که از همه افراد درخواست می‌شود هنگام وزش باد از سواحل در نقاط مختلف استان بوشهر دوری کنند.

شفیع‌خدایی تاکید کرد: نسبت به وزش باد شدید جنوب شرقی و تندبادهای لحظه‌ای بر روی خلیج فارس و افزایش ارتفاع موج دریا در روز یکشنبه هشدار داده می‌شود.

وی از آبگرفتگی معابر در استان بوشهر خبرداد و افزود:  با توجه به رگبار باران، رعد و برق و گاهی ریزش تگرگ در سطح استان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط استان بوشهر فردا دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر  از پیش بینی گرد و خاک در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وزش باد شدید، ایجاد گردوخاک و کاهش دید بویژه در روز یکشنبه در استان بوشهر پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۴۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
فک کنم کشور های عرب اونور خلیج فارس با ملاقه دارن اب را بهم میزنن