کرمانشاه؛

طرح امداد رسانی نوروزی

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه گفت: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در دو محور حادثه خیز کمربند شرقی و غربی کرمانشاه به ناوگان اورژانس اضافه شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛صائب مدرسی گفت: آمبولانسهای اورژانس به کمک ناوگان امدادی رفتنداین اتوبوس‌ها برای حوادث پرمصدوم امدادرسانی سریع را به عهده داردامدادرسانی اورژانس ۱۱۵ در روز گذشته ۲۸ نفر مصدوم تصادفی و ۸۷ نفر مصدوم غیرتصادفی بوده است.


مدرسی با بیان اینکه طرح امدادرسانی نوروزی اورژانس کرمانشاه از ۲۵ اسفند‌ماه آغاز شده است و تا ۱۴ فروردین‌ماه ۹۶ ادامه دارد افزود: در این راستا ۱۰۰ دستگاه آمبولانس نیز در سطح استان فعال است.

وی با اشاره به فعالیتهای ۲۴ ساعته واحد اطلاع‌رسانی اورژانس افزود: این واحد برای شهرستانهای دالاهو، ثلاث باباجانی و روانسر که فاقد بیمارستان هستند در صورت وقوع حادثه با اطلاع‌رسانی به موقع کار هدایت و امدادرسانی را انجام می‌دهد.

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه از فعالیت ۵۵ پایگاه شهری و جاده‌ای در ایام نوروز خبرداد و گفت: ۲۸ پایگاه جاده‌ای و ۲۶ پایگاه شهری در ایام نوروز امدادرسانی به مصدومان را بر عهده دارند و یک پایگاه اورژانس هوایی نیز در استان فعال است.

مدرسی با بیان اینکه تمامی پایگاه‌ها در زمان اجرای طرح ویژه نوروز در تمامی ساعات شبانه‌روز فعال است عنوان کرد: سه کمپ نوروزی در فرودگاه، ورودی شهرستان قصرشیرین و سه راهی بیاشوش راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه از لغو تمامی مرخصی‌ها در این سازمان تا پایان تعطیلات نوروز خبرداد و افزود: ۳۴۰ تکنسین فوریتهای پزشکی در پایگاههای امدادی در آماده‌باش به سر می‌برند.

وی از تشکیل اتاق عملیات بحران در این مرکز خبر داد و افزود: این مرکز هر روز حوادث ویژه را رصد کرده و به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز فوریتهای پزشکی اطلاع خواهد داد.

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه آمبولانس‌های این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و ۴ تا ۸ غروب در حاشیه جاده‌ها مستقر هستند، عنوان کرد: تمامی بیمارستانهای استان در این ایام در آماده باش به سر می‌برند.

مدرسی از تشکیل دو تیم نظارتی در استان ویژه ایام نوروز خبرداد و گفت: یک تیم از فوریتهای پزشکی، کنترل کیفی امدادرسانی را بر عهده دارد و یک تیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، معاونت درمان و مرکز فوریتهای پزشکی تشکیل شده که از بیمارستان‌ها و مراکز امدادی بازدید خواهند کرد.

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: در روز گذشته ۴ هزار و ۴۶۷ نفر به اورژانس مراجعه کرده که ۷۹۸ نفر بستری شده‌اند و ۳ نفر نیز تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفته‌اند.

 انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار