اصفهان؛

پیش‌بینی ثبت‌نام بیش از300 نفر در انتخابات شورای شهر و روستا در نطنز

فرماندار شهرستان نطنز گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 300 نفر در این انتخابات نامزد شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،یوسف حسنی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون آغاز ثبت‌نام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در نطنز، ضمن تشکر از اصحاب رسانه اظهار کرد: وجود اصحاب رسانه یکی از ویژگی‌های خوب شهرستان نطنز است ;i در جهت توسعه شهرستان نقش مهمی دارند.

وی افزود: در ارتباط با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ملاک سرشماری سال ۱۳۹۵ است که از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام‌شده و ما هیچ دخل و تصرفی در آن نداریم و بر اساس این سرشماری تنها دو روستای اسفیدان و فریزهند به حدنصاب داشتن شورا نرسیده‌اند چون زیر ۲۰ خانوار سرشماری داشته‌اند.

فرماندار شهرستان نطنز تصریح کرد: در مورد انتخابات تاکنون سعی کردیم فضای بانشاطی برقرار باشد،شاخص‌های ما حضور حداکثری مردم، رعایت مر قانون و اخلاق‌مداری است , طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به انتخابات به‌عنوان یک نعمت نگاه می‌کنیم.

وی بابیان اینکه در کل شهرستان نطنز تاکنون حدود ۳۰۰ نفر گواهی عدم سو پیشینه دریافت کرده‌اند، بیان کرد: با توجه به دریافت فرم عدم سوءپیشینه توسط 300 نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا در نطنز پیش‌بینی می‌ش,د بیش از 300 نفر در این انتخابات نامزد شوند.

حسنی بابیان اینکه برای افرادی که تاکنون موفق به دریافت گواهینامه عدم سوءپیشینه هم نشده‌اند طریقی برای ثبت‌نام ایجادشده، خاطرنشان کرد: این افراد بر طبق نامه‌ای که از دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور آمده می‌توانند فرم خود اظهاری بررسی سوءپیشینه کیفری را پرکرده تا ثبت‌نام موقت انجام شود و بعد تا تاریخ ۲۱ فروردین گواهی عدم سو پیشینه خود را تحویل دهند، البته افرادی که ثبت‌نام موقت کنند ولی تا این تاریخ گواهی خود را ارائه نکنند ثبت‌نامشان ملغی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بررسی صلاحیت داوطلبین باوجود نظر مراجع چهارگانه، نظر نهایی هیئت اجرایی ملاک است، گفت: در هیئت اجرایی تلاش این است که اگر کسی در مراجع چهارگانه مورد خاصی نداشته باشد تأییدشده تا انتخابات در رقابتی‌ترین شرایط صورت پذیرد.

فرماندار شهرستان نطنز در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون تمهیدات مسؤولین برگزاری انتخابات برای جلوگیری از خریدوفروش رأی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد: ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در دادگستری‌ها شکل‌گرفته و این‌گونه مسائل جز وظایف همکاران ما در دستگاه قضایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان نطنز هم دو شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل‌شده است، ضمن اینکه هیئت اجرایی و بازرسی نیز بررسی کامل نسبت به این موضوع دارند و راه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاقات اندیشیده خواهد شد و راه‌هایی برای گزارش مردم دراین‌باره اعلام خواهد شد، ضمن اینکه موضوع را در ستاد امنیت انتخابات هم مطرح خواهیم کرد تا به‌صورت کلی تصمیم واحدی گرفته شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.