فرمانده مرزبانی:

مرزهای ایران با تجهیزات مدرن ایمن تر می شود

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت : از سال آینده و با تجهیز مرزهای آبی و خشکی کشورمان به تجهیزات الکترونیکی و خودرویی مدرن؛ امنیت در این مناطق بیشتر می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گلستان، سردار سرتیپ قاسم رضایی روز دوشنبه هنگام سال تحویل در نشست خبری با خبرنگاران در نقطه صفر مرزی اینچه برون از توایع شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان اظهار داشت؛ در سال 95 بخشی از مرزهای خشکی کشورمان به تجهیزات الکترونیکی و کنترل دوربینی مجهز شدند که این اقدامات در سال بعد ادامه می یابد. 

وی گفت: همچنین تجهیز یگان های مرزبانی ناجا به خودروهای مدرن در سال 96 انجام می شود و یگان های دریایی نیز تقویت خواهد شد. 

وی عملکرد مرزبانی در سال 95 و توجه به اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در حوزه مقابله با ورود کالای قاچاق بویژه البسه، قند، شکر و برنج چند برابر بیشتر از سال قبل کشفیات داشیم.
فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: در بحث کشفیات مواد مخدر در سال 95 افزون بر 570 تن مواد مخدر کشف شد که 70 درصد آن توسط نیروهای مرزبانی و در نقطه صفر مرزی هنگام ورود بوده است. 
سردار رضایی گفت که کشف مواد مخدر سال 95 در مقایسه با سال قبل از آن 8 درصد رشد داشته است ضمن اینکه مرزبانی در تعامل با کشورهای همسایه نیز توقیفات خوبی داشت.
سردار رضایی امنیت مرزهای استان گلستان را خوب توصیف کرد و ابراز داشت: در این مرزها مشکل خاصی بین ایران و ترکمنستان نیست هرچند افزایش تعامل دو کشور و راه اندازی بازارچه های مرزی به رشد درآمد پایدار مرزنشینان منجر خواهد شد. 

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.