شهرکرد؛

آخرین برف زمستانی در طلیعه بهار

آخرین برف زمستانی در طلیعه عید نوروز و فصل بهار، بخش هایی از استان چهارمحال و بختیاری را سفید پوش کرد.

آخرین برف زمستانی در طلیعه بهار
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی طی چند روز اخیر در استان گفت: سامانه بارشی که از روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۹۵ وارد استان شده بود، صبح امروز سه شنبه اول فروردین ۹۶ از استان خارج شد.
 
وی افزود: با فعالیت این سامانه علاوه بر بارش باران در اکثر نقاط استان، شاهد بارش آخرین برف زمستانی بویژه در ۲۴ ساعت گذشته در ارتفاعات غرب استان بودیم که این مناطق را سفید پوش کرد.
 
پارسا اضافه کرد: میزان بارش باران طی این مدت در ایستگاه هواشناسی شهرکرد مرکز استان ۸ میلیمتر، کوهرنگ ۷۳ میلیمتر، لردگان ۳۲ میلیمتر، مالخلیفه ۲۴ میلیمتر، بن ۱۹ میلیمتر، فارسان ۱۷ میلیمتر، شلمزار ۱۶ میلیمتر، اردل ۱۳ میلیمتر، سامان ۱۰ میلیمتر، سورشجان ۹ میلیمتر، بلداجی ۸ میلیمتر و فرخشهر ۴ میلیمتر و بروجن ۳ میلیمتر ثبت گردید.
 
وی ادامه داد: در مناطقی مانند گردنه‌های چری و شاه منصوری کوهرنگ، روستاهای شیخ شبان و بارده شهرستان بن و شهر سودجان شهرستان شهرکرد نیز بارش حدود بیش از ۴ سانتیمتر برف گزارش شد.

پارسا با بیان اینکه از صبح روز گذشته دوشنبه ۳۰ اسفند ۹۵ وزش باد شدید نیز در اکثر مناطق استان آغاز شد و هم اکنون در برخی نقاط ادامه دارد گفت: این وزش باد همرا با گرد و غبار بود و سرعت آن در گردنه‌ها به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت رسید.
 
به گفته پارسا؛ با این وجود از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه ۹۵) تا صبح امروز، ۳۷۷ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ ساله، ۲۲ درصد کاهش دارد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار