شیراز؛

بهره مندی 15 هزار نفر زائر نوروزی از خدمات مسجد بین راهی سورمق

با آغاز فروردین 15 هزار زائر نوروزی از خدمات مساجد بین راهی شهرستان آباده بهره مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رنجبر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان گفت: با توجه به حجم بالای ورود مسافر و زائرین نوروزی از مرکز کشور از طریق شهرستان آباده، تعداد زیادی از زائران و مسافران از خدمات طرح نوروزی آرامش بهاری اداره  اوقاف و امور خیریه در مساجد این شهرستان بهره‌ مند می‌شوند.
 
مرتضی رنجبر افزود: براساس آمار اعلام شده در روز 30 اسفند ماه تعداد 15 هزار نفر زائر نوروزی از خدمات مسجد بین راهی سورمق آباده بهره مند شدند که از این تعداد در حدود 300 نفر در این مسجد اسکان داده شدند.
 
وی ادامه داد: روزانه بیش از 16هزار نفر با توقف در مسجد بین راهی حضرت اباالفضل(ع) سورمق و خیر آباد این شهرستان علاوه بر انجام امور عبادی و خدمات بهداشتی و تأمین اقلام مورد نیاز، سیستم‌های اطلاع‌رسانی، نقشه جامع بقاع متبرکه استان و آب جوش به صورت ایستگاه های صلواتی به زائرین ارائه می‌شود.
 
رنجبر بیان کرد: در مسجد بین راهی حضرت اباالفضل(ع) سورمق آباده خیمه معرفت دینی در غالب 5 غرفه کودک و نوجوان، مشاوره مذهبی و خانواده، چند رسانه ای و عفاف و حجاب برپا شده است که با استقبال خوب زائرین نوروزی همراه بوده است.
 
این خیمه معرفت دینی سه روحانی بومی از ساعت 8 صبح تا 19 بعد از ظهر پاسخگوی شبهات زائرین نوروزی است.

در مسجد بین راهی خیرآباد شهرستان آباده امکان اسکان زائرین فراهم شده است و نمایشگاه جشنواره عشایری ویژه علاقمندان برپا شده است.
 
شهرستان آباده دیاری است کهن در شمال استان فارس که در فاصله ۲۸۰ کیلومتری شیراز، ۲۰۰ کیلومتری اصفهان و ۱۹۰ کیلومتری یزد قرار دارد، که از شمال به استان اصفهان، جنوب به شهرستان خرم بید، از شرق به شهرستان ابرکوه و از غرب به اقلید و سمیرم متصل است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار