همدان

جمع‌ آوری و امحا ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در استان همدان

همزمان با اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۲۹ تن و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی جمع‌آوری و امحا شد.

جمع‌ آوری و امحا ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در استان همدانمعاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طرح سلامت نوروزی از ابتدای اسفند ماه 95 به مدت 45 روز آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی سال 96 ادامه دارد که 18 تیم بازرسی بهداشت محیط با استعداد 138 بازرس در این طرح مشارکت دارند.

جلال‌الدین امیری افزود: بازرسی و کنترل 20 هزار مرکز مورد هدف دانشگاه علوم پزشکی همدان است که تا کنون 26 هزار مورد بازرسی از این مراکز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهم اقدامات اکیپ‌های بهداشت محیط بر اساس گزارشات رسیده تا دوم فروردین ماه بیان کرد: مجموع بازدید انجام شده 26 هزار و 550 مورد بوده است که بیش از کل بازدید انجام شده در برنامه سال قبل است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در این مدت 81 مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان٬ یک‌هزار و 466 مورد بازدید از سامانه آبرسانی و 17 هزار و
400 مورد کلرسنجی از شبکه‌های آبرسانی و استخرها به عمل آمده است.

امیری عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 490 اماکن عرضه قلیان و مراکز بین راهی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: همچنین 79 مرکز و اماکن عرضه قلیان و مراکز بین راهی متخلف تعطیل شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی 29 تن و 600 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی و تاریخ گذشته جمع‌آوری و امحا شده است.

وی افزود: بازرسی بهداشتی استخرهای شنای استان با انجام 389 مورد کلرسنجی و 56 مورد نمونه‌برداری و کنترل سلامت آب شرب استخرها به همراه تغییر سامانه کلرزنی یک استخر از گازی به کلرزنی مایع برای افزایش ایمنی و سلامت شناگران انجام شده است.

امیری اظهار داشت: 176 مورد رسیدگی به شکایات و گزارشات تلفنی مردمی انجام شده که از این تعداد 24 مورد تماس با سامانه 190 بوده است.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.