یک مقام رسمی کره جنوبی:

پیونگ یانگ برای انجام آزمایش هسته‌ای در هر زمان آماده است

یک مقام رسمی کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ برای انجام آزمایش هسته‌ای در هر زمان آماده است.

پیونگ یانگ برای انجام آزمایش هسته ای در هر زمان آماده است

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ یک مقام نظامی کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ هرلحظه و هرزمان آماده انجام یک آزمایش هسته‌ای است.

این مقام نظامی که خواست نامش فاش نشود گفت: کره جنوبی و آمریکا با تجهیزات پیشرفته به دقت فعالیتهای سایت هسته ای "پونگی ری" در سواحل شرقی کره شمالی را رصد می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به تازگی نشانه هایی از آزمایشات هسته ای در این سایت مشاهده شده، گفت: ما نظارت دقیقی بر فعالیتهای هسته ای این کشور داریم. پیونگ یانگ هر لحظه و هر زمان با تصمیم رهبر این کشور، آماده انجام آزمایش هسته ای است.

پس از آخرین آزمایش هسته ای کره شمالی در سپتامبر 2016، مقامات سئول با همکاری واشنگتن نظارت بر فعالیتهای سایت آزمایش هسته‌ای "پونگی ری" را افزایش دادند. خبرگزاری فاکس نیوز نیز به نقل از مقامات نظامی آمریکا از آزمایش هسته ای جدید کره شمالی طی چند روز آینده خبر داده است.

کره شمالی با بی اعتنایی به تحریمهای سازمان ملل تاکنون 5 آزمایش هسته ای و یک سری آزمایش موشکی انجام داده است. برخی از کارشناسان بر این باورند که توسعه موشکهای بالستیک کره شمالی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای می تواند تهدیدی برای آمریکا محسوب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار