وزیر دفاع فرانسه: جنگ رقه به زودی آغاز می‌شود

ژان-ایو لو دریان اعلام کرد نبرد رقه سوریه، در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان-ایو لو دریان، وزیر دفاع فرانسه، روز جمعه اعلام کرد نبرد رقه (در شمال سوریه)، در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

وی در اظهاراتی در شبکه تلویزیونی خبری «سی.نیوز» اعلام کرد: «امروز می‌توان گفت که رقه در محاصره است و نبرد رقه در روزهای آینده آغاز خواهد شد.»

وزیر دفاع فرانسه افزود: «این، یک نبرد بسیار سخت، اما نبردی کلیدی خواهد بود؛ زیرا به محض اینکه این دو پایگاه تروریست‌ها از یک سو، بدست نیروهای عراقی و از سوی دیگر بدست نیروهای ائتلاف کردها و عرب‌ها آزاد شود، داعش واقعا به سختی می‌تواند وجود داشته باشد.»

لو دریان با بیان اینکه در روزهای آینده با جیمز متیس، همتای آمریکایی خود، نشستی در واشنگتن خواهد داشت، افزود: «ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش امروز دچار مشکل شده است. باید به فشار ادامه داد.» 

وی درباره عملیات موصل، گفت این شهر در هفته‌های آینده کاملا آزاد خواهد شد.

وی وزیر دفاع فرانسه تأکید کرد: «داعش شکست خواهد خورد. اقدام مشترک نیروهای عراقی و ائتلاف بین‌المللی که فرانسه نیز عضو آن است، به تدریج به آزادی شهر موصل خواهد انجامید.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود  که دولت سوریه بارها اعلام کرده است هرگونه عملیات در خاک این کشور بدون هماهنگی و مشورت با دمشق، غیرقانونی است و نقض حاکمیت سوریه به شمار می‌آید.

شهر رقه سوریه مقر اصلی گروه تروریستی داعش در این کشور محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار