کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد؛

عوامل موثر در تنزل ارزش پول ملی چیست؟

کارشناس اقتصادی گفت:برای افزایش و تقویت ارزش پول ملی درکشور باید از اقتصاد نفتی فاصله گرفت و به موازات آن تولید ملی نیز به عنوان یک ضرورت،با حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتری همراه شود.

عوامل موثر در تنزل ارزش پول ملی چیست؟فریبرز نجف زاده،کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به لزوم ارتقای ارزش پول ملی اظهار داشت:مولفه مذکور در فرمایشات مقام معظم رهبری در روز اول فروردین ماه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود:یکی از شاخص های توانمندی اقتصادی کشورها در ارزش پول ملی آنها،ظهور و بروز پیدا می کند و به واقع کاهش ضریب این ارزش،موید عمق معضلات و چالش های اقتصادی یک کشور یا جامعه محسوب می شود.

کارشناس اقتصادی گفت:افزایش ارزش پول ملی،امری تصادفی و اتفاقی نیست و حصول آن مستلزم برنامه ریزی های اصولی در عرصه ها و حوزه های گوناگون می باشد.

نجف زاده عنوان کرد:یکی از چالش های اساسی اقتصاد ما در طول سالیان و دوره های گذشته را باید در افزایش نقدینگی جستجو کرد که آسیب های آن در سالهای 90 تا 91 به روشنی ملموس و قابل احساس بود.

وی افزود:در صورت هدایت نقدینگی به بخش صنعت و تولید،توفیقات برجسته ای حاصل خواهد شد در غیر این صورت با سوق پیدا کردن نقدینگی به جیب مردم بصورت مستقیم،بروز معضلات عدیده اقتصادی دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اقتصادی عنوان کرد:یکی دیگر از چالش ها و نقاط ضعف اقتصاد ما به وابستگی آن به نفت معطوف می شود که می طلبد برای فاصله گرفتن هر چه بیشتر اقتصاد از نفت،تلاش بیشتری لحاظ شود.

نجف زاده گفت:یکی از مباحثی که از سوی برخی کارشناسان در خصوص بودجه سال 96 مطرح می شود به افزایش وابستگی ها به نفت باز می گردد که قطعا این موضوع،امری مبارک و سازنده برای اقتصاد کشور محسوب نمی شود.

وی افزود:در کنار مواد مذکور باید به اتخاذ تدابیر موثر برای هدفمند سازی یارانه ها توجه ویژه و جدی تری لحاظ شود و تا زمانی که سهم تولید از محل یارانه ها به نحو شایسته ای تامین نشود،نمی توان عنوان هدفمندی را به یارانه ها اطلاق کرد.

نجف زاده گفت:البته در طول سالیان اخیر،گام هایی برای حصول این امر برداشته شده،اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

کارشناس اقتصادی در خاتمه یادآور شد:کاهش بودجه جاری سازمان ها و نهادهای دولتی و تلاش برای کوچک تر کردن دولت و حمایت مضاعف از بخش خصوصی از دیگر راهکارهای موثری است که به تدریج می تواند در افزایش ارزش پول ملی کشور مثمر ثمر واقع شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
من با شما مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
قطع یارانه اوضاع رو بدتر و قشر خط فقر رو آسیب پزیرتر میکند
آخرین اخبار