میزان جذب و توزیع آرد خبازی در میان نانوائی‌های اشنویه به پنج هزار تن رسید

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: امسال میزان جذب و توزیع آرد خبازی در میان نانوائی‌های فعال شهرستان اشنویه به پنج هزار و 553 تن رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ابوبکر یوسفی با اشاره به عملکرد سال ۹۵ اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: در این مدت به منظور رصد و پایش مستمر وضعیت قیمت بازار انواع کالا‌ها و خدمات، اقدام به بررسی تغییرات قیمت ۴۷ قلم کالای خوراکی شامل اقلام پروتئینی، میوه و مرکبات، حبوبات، کالاهای اساسی، لبنیات، روغن‌های خوراکی، نهاده‌های دامی، صیفی‌جات و حیوانات زنده شده است.

وی افزود: علاوه بر آن، رصد و پایش ۴۶ قلم کالای غیر خوراکی شامل لاستیک، آهن‌آلات، مصالح ساختمانی، روغن موتور، لوازم خانگی، کود و سم و لوازم التحریر، انجام و درصد کاهش و افزایش قیمت‌ها اعلام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه با اشاره به اینکه امسال تعداد پروانه کسب صنفی تمدیدی و صادره شده ۱۶۵ فقره بوده است گفت: از سوی دیگر تعداد پروانه کسب صنفی ایثارگری صادره چهار فقره بوده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد اخطارهای صادره جهت اخذ پروانه کسب صنفی ۱۳۰ مورد، تعداد واحدهای صنفی بدون پروانه کسب شناسایی شده ۲۹۶ مورد و تعداد واحدهای صنفی فعال با پروانه کسب شهرستان اشنویه نیز یک هزار و ۷۷۰ واحد بوده است.

یوسفی به برگزاری نمایشگاه بهاره از ۱۵ تا ۲۵ اسفند به تعداد ۳۰ غرفه شامل خواربار، برنج، گوشت مرغ، پارچه، کیف، کفش، پوشاک، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی و آجیل با همکاری اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: این کالا‌ها با تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصد عرضه شد.

وی بازرسی از واحدهای مختلف شهرستان اعم از صنعتی و صنفی را شش هزار و ۲۰۰ مورد خواند و گفت: در این رابطه تعداد ۲۲۰ واحد متخلف اعلام شده و ارزش ریالی پرونده‌های متخلفف هفت میلیارد و ۲۸۳ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۹۰۰ ریال بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه بیان کرد: عناوین تخلف در بخش‌های متخلف صنعتی و صنفی نیز شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنفی فعال این شهرستان ۱۰۴ مورد بوده است تصریح کرد: از سوی دیگر امسال میزان جذب و توزیع آرد خبازی در میان نانوائی‌های فعال به پنج هزار و ۵۵۳ تن رسید.

یوسفی با بیان اینکه در سال ۹۵، تعداد واحدهای تولیدی صنعتی فعال ۳۹ مورد.
و تعداد واحدهای صنعتی راکد سه واحد بوده است بیان کرد: از سوی دیگر تعداد واحدهای صنعتی درحال تکمیل نیز دو واحد بوده است.

به گفته وی، امسال مجوز برداشت از منابع شن و ماسه رودخانه‌ای در شهرستان اشنویه چهار مورد به میزان ۲۳ هزار متر مکعب بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه از جذب و توزیع برنج طرح تنظیم بازار به مقدار ۲۳ تن خبر داد و اظهار داشت: از سایر اقدامات امسال در این شهرستان، رصد و پایش مستمر وضعیت بازار انواع کالا‌ها و خدمات بوده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.