سمنان؛

افزایش اقامت مسافران در استان سمنان

تاکنون ۲۱۵ هزار و ۷۵۴ مسافر نوروزی در این استان اقامت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسین خواجه بیدختی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان در محل استانداری گفت : آمار جمع آوری شده از بیست و هفتم اسفند ماه سال ۹۵ تا ششم فروردین ماه ۱۳۹۶ و در مقایسه با مدت مشابه پارسال، نشانگر افزایش مدت ماندگاری مسافران از یک شب به سه شب در نقاط مختلف استان است.

حسین خواجه بیدختی افزود: در این مدت، ۲۱۵ هزار و ۷۵۴  نفر در استان سمنان اقامت کردند که بیانگر افزایش ۱۸.۶۷ درصدی اقامت مسافران در استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

وی تصریح کرد : در این ایام، ۹ هزار و ۸۷۲ نفر گردشگر داخلی و ۱۱۱ نفر گردشگر خارجی از موزه های استان بازدید کرده اند و بر این اساس، تعداد بازدیدکننده داخلی از موزه ها ۴۸ درصد و تعداد گردشگران خارجی سه درصد افزایش یافته است.

بیدختی اظهار داشت : در مجموع ۲۱۴ هزار و ۳۲۹ نفر از مراکز تاریخی تفریحی و گردشگری استان سمنان بازدید کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷.۱۴ درصد افزایش دارد.    
 
غفار محمدی معاون اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه این اداره کل در ۲۶۰ مدرسه با یک هزار و ۸۶۸ کلاس پذیرای مسافران نوروزی است، گفت: در ایام نوروز امسال،  ۱۶ هزار و ۴۱۴ خانوار شامل ۷۹ هزار و ۴۹۸ نفر در مدارس استان اسکان داده شدند.

غفار محمدی با اشاره به اینکه بیشتر مسافران نوروزی در واحدهای آموزشی استان سمنان بیش از یک روز اقامت داشته اند، افزود: میزان پذیرش و اسکان مسافران در مدارس استان ۳.۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افرایش یافته است.

مهدی زندیه وکیلی  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز در این جلسه، فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در نوروز ۹۶ را مطلوب دانست و گفت: خوشبختانه در استان مشکل حاد و جدی گزارش نشده است.

مهدی زندیه وکیلی با اشاره به بازرسی های انجام شده از نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی، افزود : انتظار می رود روند مطلوب خدمات دهی به مردم در دور دوم سفرهای نوروزی حفظ شده و تا حد ممکن ارتقا یابد.

انتهای پیام / ذ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.