اردبیل؛

تردد بیش از 43 هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: از 27 اسفند ماه تا 6 فروردین امسال بیش از 43هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم در جلسه ستاد خدمات سفر بیله سوار افزود: بر اساس گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان 43 هزار و 446 تردد از پایانه مرزی بیله سوار از 27 اسفند گذشته تا ششم فروردین انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه از 27 اسفند سال گذشته تا ششم فروردین امسال حدود 2 هزار و 98 نفر مسافر در مراکز اقامتی اسکان یافته اند گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش دارد.

فرماندار بیله سوار اظهار کرد: در مجموع 42 هزار و 262 نفر از مراکز توریستی و تاریخی و تفریحی این شهرستان بازدید کرده اند و میزان خروجی ایرانی 122 درصد و ورودی ایرانی از جمهوری آذربایجان 150 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

حلیم گفت: ظرفیت اسکان مسافران در اقامتگاه های رسمی اعم از جمله مهمانسراها، هتل ها، میهمانپذیرها و اسکان فرهنگیان شهرستان بیله سوار 800 نفر در روز است.

وی همچنین بیان کرد: 13 واحد تولیدی در این شهرستان شناسایی و در مرحله ارزیابی و تخصیص اعتبار است.

وی بیان کرد: در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته 41 طرح با یک هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان افتتاح شد که بیشترین اعتبار اختصاصی مربوط به طرح پایاب سدخدا آفرین در حوزه شهرستان بیله سوار بود.

بیله سوار مغان در شمال اردبیل واقع شده و 68 کیلومتر با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.