اصفهان؛

برگزاری نمایشگاه آرم های طراحی شده نماد سرو در خانه تاریخی بروجردی

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از برپایی نمایشگاه آرم های طراحی شده نماد سرو در خانه تاریخی بروجردی ویژه نوروز 96 خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن جاوری گفت: در این نمایشگاه بیش از 30 تابلو که از نماد سروهای به کار رفته در بناهای تاریخی کاشان طراحی شده است در حوضخانه خانه تاریخی بر.جردی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

جاوری با تاکید بر اینکه نماد سرو بيانگر حفظ ارزش هاي معماري بومي اسلامي با مفاهيم سرافرازي، راستي، سبزي و پايداري است اذعان داشت: يكي از اين نمادهاي آشنا و زيبا كه در بناهای تاریخی كاربرد داشته است نماد زيباي درخت سرو است كه در ساخت نماي بناهاي آجري و بندگچي به کار می رفته است.

جاوری در ادامه اشاره کردکه: درخت سرو در اساطیر ایران باستان وقف خورشيد است و به همين علت در بالاي نماد سرو در بناهاي قديمي نماد خورشيد قرار دارد. نماد سرو بيانگر حفظ ارزش هاي معماري بومي اسلامي با مفاهيم سرافرازي، راستي، سبزي و پايداري است. كه متاسفانه در ساختمان هاي جديد اين نماد پر معني و با مفهوم هيچ جايگاهي ندارد و اين هنر بومي و اصيل معماري به ورطه فراموشي سپرده شده است و برگزاری این گونه نمایشگاه ها باعث آشنایی گردشگری با این کهن الگوی باستانی می شود.

این نمایشگاه توسط حسین صدقی طراح و مدرس دانشگاه از 5 تا آخر نوروز 96 دایر می باشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار