خطر طغیان بیماری‌های گندم در مزارع استان بوشهر

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: شرایط جوی کنونی محیطی مناسب برای طغیان بیماری های گندم در مزارع استان بوشهر به وجود آورده است.

خطر طغیان بیماری‌های گندم در مزارع استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد سبحانی افزود: با توجه به بارندگی‌های چند روز گذشته و مشاهده کانون آفت «زنگ زرد» در مزارع گندم استان‌های همسایه، احتمال طغیان بیماری‌های گندم به ویژه زنگ زرد در مزارع گندم استان بوشهر وجود دارد.

وی ادامه داد: زنگ‌های گندم از جمله بیماری‌های مهم این محصول است که در صورت ایجاد شرایط مساعد رطوبتی و بارندگی امکان طغیان آنها بسیار زیاد است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کشاورزان خواست، با پایش مزارع، در صورت مشاهده نشانه‌های آلودگی آن را به مراکز جهاد کشاورزی مناطق خود اطلاع دهند تا در صورت نیاز با استفاده از سموم قارچ‌کش مناسب از گسترش بیماری جلوگیری شود.

از اواخر اسفند تا یکشنبه ششم فروردین شاهد بارش باران در مناطق مختلف استان بوشهر بودیم و اکنون هم سامانه بارشی دیگری وارد استان شده است.

بارش دیرهنگام باران باعث شده گندم استان بوشهر که بیشتر دیم است، آسیب زیادی ببیند.

در حالی که پارسال تولید این محصول در استان رکورد زد و 130 هزار تن گندم از مزارع برداشت شد اما امسال آن طور که رئیس سازمان جهاد کشاورزی پیش بینی کرده تولید به کمتر از یک سوم پارسال خواهد رسید.

محمد تقی منوچهری می‎گوید: محصول دیم که از بین رفته و از 16 هزار و 500 هکتار مزرعه آبی هم محصول 11 هزار هکتار قابل برداشت است.

بنا به پیش بینی وی، امسال 40 هزار تن گندم از این مزارع برداشت خواهد شد.
 
برداشت گندم از بیستم فروردین در استان بوشهر آغاز می‌شود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.