خبرگزاری فرانسه اعلام کرد؛

ترامپ خواهان تهیه فهرستی از «متقلبان» تجاری است

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه از کابینه خود خواست مسئولان کسری تجاری این کشور را مشخص کنند.

ترامپ خواهان تهیه فهرستی از «متقلبان» تجاری است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه از کابینه خود خواست مسئولان کسری تجاری این کشور را مشخص کنند، هشداری که در جایگاه نخست چین را هدف قرار می دهد.

رئیس جمهور آمریکا قرار است دو حکم برای مشخص شدن علل و عاملان کسری تجاری آمریکا امضاء کند.

به گفته ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا هدف از این احکام ، تهیه فهرستی طی 90 روز است که در آن «کشور به کشور و محصول به محصول» موارد «تقلب» و نیز توافق های تجارت آزادی که مطابق وعده های آن عمل نشده است، مشخص خواهد شد.

وی با یادآور شدن این موضوع که «اولین منبع کسری چین است»، افزود:«این گزارش به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری دولت لحاظ خواهد شد.»

این احکام در حالی از سوی ترامپ امضاء می شود که قرار است یک هفته دیگر رئیس جمهور آمریکا با شی جین پینگ همتای چینی خود در فلوریدا دیدار کند.

ترامپ شامگاه پنجشنبه در پیامی در صفحه توئیتر خود پیش بینی کرد دیدار با همتای چینی احتمالا «بسیار دشوار» خواهد بود. ترامپ هشدار داد :«ما نمی توانیم کسری تجاری شدید (...) و  از بین رفتن مشاغل را شاهد باشیم.»

وزیر بازرگانی ‌آمریکا تصریح کرد حدود دوازده کشور --از جمله ژاپن، آلمان،  مکزیک، هند، فرانسه و سوئیس-- ممکن است در فهرستی  هدف قرار گیرند که طی ماه های آتی آماده خواهد شد، هرچند این بدان معنی نیست که الزاما تدابیر متقابل اتخاذ خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: «در برخی موارد، این بدان معنی است که آنها برای تولید برخی محصولات از ما بهتر هستند که می توانند ارزان تر از ما تولید کنند.»

ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود با تاکید بر حمایت گرایی، اعلام کرده بود که آمریکا بزرگترین متضرر توافق های تجاری طی دهه های اخیر است. وی بر اراده خود برای مذاکره در خصوص قوانینی تاکید کرده بود که به «بسته شدن کارخانه ها» در خاک آمریکا منجر نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار