سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی در ارتباط با پروژه های دریاچه ارومیه و سایر پروژه ها است

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت:سفر رییس جمهور به استان در ارتباط با پیشرفت پروژه های احیای دریاچه ارومیه و افتتاح سایر پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه ؛تقی کهوریان در جلسه هماهنگی پروژه‌های آماده افتتاح سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی گفت:احیای دریاچه ارومیه از مهمترین وعده‌های رییس جمهوری و اولویت‌های دولت یازدهم است که با عزم جدی دولت و دستگاههای اجرایی پروژه‌های احیای دریاچه عملیاتی شده و شاهد آثار این پروژه‌ها در تثبیت وضعیت دریاچه و آغاز روند احیاء هستیم ودراین سفرایشان از نزدیک تحقق وعده‌های خود در آغاز دولت و آخرین وضعیت دریاچه اجرای طرح هارا مد نظر قرار می‌دهند.
وی افزود: همزمان با این سفر چندین پروژه عمرانی و اقتصادی نیزکه آماده بهره برداری است که با حضور ریاست محترم جمهورآقای دکتر روحانی و تعدادی از وزرای دولت افتتاح می‌شوند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بهره برداری از سد و نیروگاه سردشت، سد سیلوه و تونل انتقال آب جلدیان و کانال انتقال آب جلدیان، بهره برداری از نزدیک به ۸۰۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سدهای شهید قنبری ماکو و سد کرم آباد، بهره برداری از فرودگاه منطقه آزاد ماکو، بهره برداری نزدیک به ۹۰۰ هکتار شبکه آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی در شمال استان، افتتاح طرح توسعه بیمارستان بوکان و بیمارستان بخش خصوصی فوق تخصصی قلب و مرکزسلامت چشم پزشکی آفتاب در ارومیه و گاز رسانی به ۱۵ روستای استان از جمله پروژه‌های عمرانی و زیربنایی آماده افتتاح است.
تقی کهوریان واحد ۳۰ هزار قطعه مرغ اجداد درارومیه، واحد تولید سیلندر‌ها و کپسول‌های گاز مایع در خوی، ۳ واحد مرغداری گوشتی ۸۰ هزار قطعه‌ای دراستان، مجتمع تولیدی غذایی در میاندوآب و توسعه شرکت فرش افشار زرینه در میاندوآب از جمله دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی در استان است که در این سفر به بهره برداری می‌رسند.
وی همچنین از آغازعملیات احداث شبکه گازرسانی به ۵۷ روستا، کلنگ زنی بیمارستان ۶۰۰ تخت خوابی آیت الله هاشمی رفسنجانی و ۱۶۰ تختخوابی زنان و زایمان ارومیه، آغازعملیات احداث شهرک تخصصی مبل در خوی در سفر ریاست محترم جمهوری در روزهای آتی به استان خبر داد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.