گوترش خواستار افزایش کمک مالی جامعه بین‌الملل به عراق شد

دبیر کل سازمان ملل همبستگی جامعه بین‌الملل با مردم موصل و اعطای کمک‌های مالی بیشتر را به عراق خواستار شد.

گوترش خواستار کمک مالی بیشتر جامعه بین‌الملل به عراق شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد، روز جمعهدر یک نشست خبری، گفت: جامعه بین الملل باید با مردم موصل همبستگی داشته باشد و کمک مالی بیشتری به برنامه سازمان ملل در عراق کند.
گوترش که از یک اردوگاه آوارگان عراقی در 32 کیلومتری شرق موصل بازدید می‌کرد، افزود: «این افراد درد و رنج زیادی متحمل شده اند و این درد و رنجشان ادامه دارد.» 
 
وی در این کنفرانس خبری در محل اردوگاه آوارگان، گفت: «این بازدید (از اردوگاه آوارگان عراقی)، برای همبستگی است؛ همبستگی با مردمی که از ظلم داعش در شرایط وحشتناک رنج برده‌اند و اکنون نیز به خاطر عملیات‌های نظامی که برای شکست تروریسم در موصل ضروری است، در رنج و عذاب هستند. این افراد درد و رنج زیادی متحمل شده‌اند و این درد و رنجشان ادامه دارد. ما به همبستگی بیشتر جامعه بین‌الملل نیاز داریم.

گوترش همچنین، تصریح کرد: تلاش گسترده‌ای از سوی دولت عراق، سازمان‌های مردم‌نهاد و آژانس‌های سازمان ملل صورت می‌گیرد، ‌اما ما منابع لازم برای حمایت از این مردم را در اختیار نداریم؛ ما همبستگی بین المللی با این افراد را نداریم؛ همبستگی که لازمه انسان بودن این افراد است؛ همبستگی که بتواند درد و رنج این مردم را به شکل حداقلی جبران کند، نداریم؛ همبستگی که بتواند شرایط آشتی را در سطح ملی و پس از آزادی کامل موصل فراهم کند نداریم.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «این لحظه‌ای است که جامعه بین‌الملل باید با عراق ابراز همبستگی عمیقی داشته باشد. متأسفانه برنامه سازمان ملل در اینجا فقط هشت درصد تأمین مالی می‌شود و این نشان می دهد که منابع ما در مقایسه با فاجعه‌ای که این مردم با آن روبرو هستند محدود است.»

برآورد سازمان ملل این است که حدود 215 هزار نفر در حال حاضر به خاطر عملیات نظامی برای باز‌پس‌گیری موصل از چنگ داعش آواره شده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار