تبریز؛

افتتاح طرح افزایش تامین آب آشامیدنی منطقه آزاد ارس

طرح افزایش تامین آب شرب منطقه آزاد ارس در سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به این منطقه افتتاح شد.

افتتاح طرح افزایش تامین آب آشامیدنی منطقه آزاد ارسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این ظرح  به منظور تامین آب شرب جلفا، با هزینه  56 میلیارد ریال اعتبار،اجرا شده و با افتتاح آن حجم آب آشامیدنی شهر جلفا ۵۹ درصد افزایش یافته است.
این طرح شامل احداث مخزن 2500 متر مکعبی، حفر و تجهیز چاه فلمن و نصب پکیج تصفیه آب و احداث شبکه های انتقال و توزیع به طول 23 کیلومتر است.
قبل از افتتاح این طرح، آب شرب جلفا از هادیشهر تامین می شد. 
اکبر ترکان همچنین از 2 کارخانه تازه تاسیس شده منطقه آزاد نیز بازدید کرد. واحد تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی و کارخانه تولید کننده انواع گونی های پلاستیکی، جزو بازدید های دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در ارس بود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این بازدیدها گفت: فعالیت های خوبی که در امتداد رود ارس انجام شده، باعث ایجاد جذابیت برای گردشگران شده و فرصت مناسبی  را برای توسعه گردشگری منطقه ایجاد کرده است. 
اکبر ترکان افزود:  محوطه سازی ها، مرمت ها و ساخت پارک در حاشیه رود ارس، اقدامات ارزشمندی است که در این حوزه، صورت گرفته است. 
به گفته وی ترافیک ورودی به شهر جلفا در این روزها، نشان دهنده موفقیت منطقه آزاد ارس در زمینه گردشگری است و استقبال مردم از ارس، مشهود است. 
ترکان خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت های گردشگری در ارس، همانند هتل ها، رستوران ها و بازسازی میراث فرهنگی و آثار تاریخی، باعث شده است که برنامه های گردشگری تنوع زیادی در این منطقه داشته باشد. 
وی گفت : معافیت های مالیاتی و گمرکی، باید سبب شود که کالاهای تولیدی در این منطقه  قیمت پایین تری داشته و با کالاهای خارجی قابل رقابت باشند.  
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.