کار آفرین شدن دانشگاه‌ها، هدف اصلی برنامه چهارم توسعه

مدیر دفتر برنامه و طرح دانشگاه علم و صنعت گفت: طبق برنامه چهارم توسعه دانشگاه باید به سمت کارآفرینی حرکت کند و در این راستا پژوهش‌ها باید کاربردی و تقاضا محور باشد.

سعید رستگاری مدیر دفتر برنامه، بودجه و طرح دانشگاه علم و صنعت در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شکل‌گیری فناوری‌های جدید مطالعاتی در کشور اظهار داشت: در حوزه معاونت پژوهشی بر اساس برنامه‌های راهبردی و اسناد بالادستی، برنامه چهارم توسعه سعی در انجام پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور در دانشگاه دارد.

وی بیان کرد: ‌با توجه به منابع دانشگاه علم و صنعت برای انجام پژوهش و تحقیقات در حوزه‌های مختلف علمی سعی می‌شود از منابع مختلفی به امر پژوهش اختصاص یابد و این اقدام در دانشگاه علم و صنعت دنبال می‌شود.

رستگاری ادامه داد: برنامه‌ای در انجام کارهای پژوهشی برنامه‌های عملیاتی و اجرایی به معاونت دانشگاه علم و صنعت ابلاغ شده است تا با توجه به سند راهبردی این دانشگاه، کارآفرینی با رشد بیشتری صورت گیرد و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی تبدیل به کارآفرین شده و در بین سایر فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد اشتغال کنند.

مدیر دفتر برنامه، بودجه و طرح دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: دانشگاه علم و صنعت باید با شرایط بهتری به سمت کار‌آفرینی حرکت کند و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است و در معاونت پژوهشی فعالیت‌های خوبی به سمت پژوهش‌های کاربردی محور صورت گرفته است و به نظر من تحقیقات و پژوهش‌ها باید بر اساس نیاز جامعه انجام شود.

رستگاری تاکید کرد: با عقد قراردادهای مختلف با صنایع خارج از دانشگاه، پژوهش‌های کاربردی و تقاضا محور انجام می‌شود و منابع مالی این تحقیقات به وسیله سازمان‌های ذیربط تامین می‌شود.

وی یادآور شد: بودجه ریزی مبتنی بر برنامه چهارم توسعه دانشگاه عملیاتی می‌شود و طبق برنامه سال 95 بسیاری از اهداف از پیش تعیین شده از نظر پژوهش و تعیین اعتبارات لازم محقق شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار