اصفهان؛

ثبت 7 میلیون تردد نوروزی در جادههای استان اصفهان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: از آغاز تعطبلات نوروزی تا 12 فروردین 7 میلیون تردد در جاده های این استان ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرزاد دادخواه  افزود: این تردد ها در همسنجی با زمان مشابه سال قبل بیش از هفت درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تصادف های فوتی در جاده های استان در طرح نوروزی امسال 20 درصد و تصادفات جرحی 15 درصد کاهش داشته که عمده این تصادفات به دلیل سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان برپایی ایستگاه های امنیت و سلامت و مجتمع های بین راهی را در کاهش تصادفات موثر خواند و گفت: وجود بیش از 40 مجتمع بین راهی و بیش از 30 ایستگاه امنیت و سلامت نوروزی در کاهش تصادفات و رفع خستگی رانندگان موثر بوده است.

وی یادآورشد: 161 دوربین در طول جاده های استان اصفهان نصب شده که تردد خودروها کنترل می شود و تیم های راهداری در مواقع بحرانی در موقعیت مورد لزوم حاضر شده اند.

دادخواه با اشاره به استفاده از سامانه های نوین در بخش حمل و نقل مسافر و بار و کنترل جاده ها، خاطرنشان کرد: سیستم ITS برای حذف حضور فیزیکی نیروی انتظامی در سطح جاده ها به کار برده شده و دستگاه های تردد شمار و توزین در حین حرکت (WIM) را در جاده های استان اصفهان اطلاعات کامل وسایط نقلیه شامل صورت وضعیت، بارنامه، کارت هوشمند راننده و خودرو، کارت صحت و سلامت راننده که هوشمند می باشند را به صورت آنلاین ثبت می کنند همچنین از طریق این سامانه رانندگان متخلف در جاده ها شناسایی و در اولین پلیس راه به تخلف آن ها رسیدگی می شود.

وی یادآوری کرد: با توجه به پایان سفرهای نوروزی رانندگان زمان خود را مدیریت کنند که در ساعات پایانی روز 13 فروردین نیاز به رانندگی با سرعت بالا نداشته نباشند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.