سمنان;

افزایش بازدید از جاذبه های گردشگری سمنان

میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان در ایام نوروز امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 71 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مریم سلمانیان سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بر اساس آمار جمع آوری شده از بیست و هفتم اسفند ماه سال 95 تا سیزدهم فروردین ماه امسال، 475 هزار و 967 گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی گردشگری استان سمنان بازدید كرده اند.

وی افزود : در مدت مشابه پارسال، تعداد بازدیدكنندگان از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان شامل 278 هزار و 935 نفر بود.

وی با اشاره به افزایش بیش از 25 درصدی بازدید گردشگران خارجی از استان سمنان، گفت: امسال 147 گردشگر خارجی از موزه های استان سمنان بازدید كردند.

سلمانیان افزود: كاروانسرای لاسجرد، مسجد چهل ستون، آرامگاه شیخ علاء الدوله و خانه حشمت اللشكر در سرخه، روستای گردشگری پاده، كاروانسرای دهنمك و امامزاده علی اكبر در آرادان، میدان ارگ، مسجد جامع و مسجد امام در سمنان از جمله نقاط پربازدید گردشگران در ایام نوروز بودند.

وی گفت: منطقه بنه كوه، آب انبار بزرگ و پارك چنگلی گرمسار، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجن و آبشار تنگه داستان، چشمه هفت رنگ و فرحزاد و منطقه توران در شاهرود، كاروانسرای میاندشت، آرامگاه ابن یمین فریومدی و منطقه كالپوش در میامی، چشمه علی، مسجد تاریخانه و تپه حصار در دامغان،  موزه سنگ و فسیل و عشایری ایل سنگسر در مهدیشهر از جمله نقاط پربازدید استان سمنان از نظر گردشگران نوروزی بودند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینكه در این ایام 17 هزار و 955 نفر از موزه های استان سمنان بازدید كردند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش حدود 44 درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است ، استان سمنان دارای بیش از یك هزار اثر تاریخی شناسایی شده است كه 718 اثر از این تعداد در فهرست‌آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.