علائم اصلی راهنمایی در جاده زندگی زناشویی/تابلوی «توقف مطلقا ممنوع» را نادیده نگیرید

برای پیمودن جاده زندگی مشترک، داشتن گواهینامه مربوطه و آشنایی با علایم مختص این جاده ضروری است.

مصطفی افشار کارشناس ارشد مشاوره خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص علایم جاده زندگی زناشویی بیان کرد: یکی از تابلوهای بسیار مهم در جاده زندگی مشترک تابلوی «توقف مطلقا ممنوع» است.

وی ادامه داد: زن یا شوهر نباید روی صحبت خود پافشاری کنند به عبارتی باید منیت خود را کنار بگذارند. حتی در مواقعی که می‌دانند حق با خودشان است و رفتار یا گفته همسرشان اشتباه است همچنان نباید سعی کنند که حرف خود را به کرسی بنشانند، زیرا اگر شما روی گفته خود اصرار کنید این کار سبب تحریک لجبازی همسرتان می‌شود. بنابراین باید ادامه بحث و گفت و گو را به یک زمان و موقعیت مناسب موکول کنید.

جاده در دست تعمیر است
وی اظهار داشت: زوجین در زندگی مشترک شخصیتشان همواره در حال بازسازی هستند، بنابرین زن یا شوهر باید همسر خود را با وجود تمام نقص و کاستی هایی که دارد، بپذیرد. در صورتی که چنین دیدگاهی بر زندگی مشترک حکمفرما شود، میزان توقع زوجین از یکدیگر به شدت کاهش پیدا می‌کند.

خطر ریزش کوه
این کارشناس ارشد مشاوره خانواده عنوان کرد: محبت و احترام اهمیت بسزایی در پایداری و تداوم هر ارتباطی از جمله رابطه زناشویی دارد. بی احترامی زوجین نسبت به یکدیگر خطر ریزش کوه را در پی دارد.

وی در این خصوص گفت: اگر محبت کافی به زن یا شوهر از سوی همسرش صورت نگیرد، زوجین از یکدیگر فاصله می‌گیرند و رابطه گرم و صمیمی شان به تدریج سرد و یکنواخت می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از یکنواختی در زندگی مشترک داشتن نقشه راه و اهداف مشترک بین زن و شوهر ضروری است.

افشار با بیان اینکه زوجین باید از بوق زدن (فریاد زدن و پرخاشگری) در زندگی مشترک خودداری کنند، تاکید کرد: در جاده زندگی تابلویی به نام پیچ خطرناک وجود دارد به این معنا که زن و شوهر باید گاهی سرعت خود را در مسیر زندگی مشترک کاهش دهند و از جدیت خود بکاهند، زیرا زندگی به چاشنی شوخ طبعی نیز نیاز دارد.

وی افزود: در زندگی زناشویی سبقت ممنوع است، زیرا همسرتان همراه، همفکر و همدرد شما محسوب می‌شود بنابراین رقابت با وی صحیح نیست. همچنین جاده زندگی مشترک دو طرفه است یعنی زن یا شوهر نباید فقط به فکر خودش باشد و توجه به خواسته‌های همسر نیز ضروری است.

افشار یادآور شد: زوجین باید در پیمودن جاده زندگی سرعت مجاز را رعایت کنند و بتوانند احساسشان را به خوبی مدیریت کنند. از دیگر تابلوهای اصلی در زندگی زناشویی تابلوی جاده بن بست است. منظور از این علامت این است که زوجین نباید طولانی مدت با هم قهر کنند و باید آستانه تحمل و انعطاف پذیریشان را بالا ببرند تا خطر حقیقی (طلاق) زندگی مشترکشان را تهدید نکند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۰۶ ۲۴ تير ۱۴۰۲
جاده زندگی نیازمندیک راننده بسیارماهره که به موقع ترمزکنه به موقع گازبده به موقع آرام بره وبه موقع بایدسرعت متوسط رانندگی کنه ""
راننده بایدبسیارماهرباشه ""
حتی وقتی ماشین چپ میکنه راننده بایدسعی کنه جوری رانندگی کنه که حتی وقت چپ کردن ماشین کمترین آسیب روببینه ""
آخرین اخبار