پرونده موشک‌های ارتش و انصار الله یمن/2

صاعقه موشک‌های "نجم الثاقب" در جنوب عربستان + مشخصات و تصاویر

موشک "نجم الثاقب"در پاسخ به حملات عربستان به یمن به کار برده می شود و ارتش یمن تاکنون ، مناطق مختلف جیزان و نجران در جنوب عربستان را با انواع موشک‎های نجم الثاقب مورد هدف قرار داده است.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موشک های ارتش و انصار الله یمن نقش مهمی را در توازن قدرت نظامی جنگ سعودی ها با ارتش این کشور ایفا می کند.
 
جنگ یمن موجب شد تا نیروهای مسلح این کشور و انصار الله در تولید موشک های بالستیک تا حدود زیادی خود کفا شوند. در این بخش به نقش موشک های بالستیک یمنی در جنگ با ارتش رژیم سعودی و همپیمانانش اشاره خواهیم کرد.
 
**موشک های کلاس  "نجم الثاقب"

یکی از موشک هایی که در جنگ یمن نقش مهمی را ایفا کرد، و انصار الله توانست به خوبی از آن علیه رژیم متجاوز سعودی استفاده کند؛ موشک "نجم الثاقب" بوده است. این سیستم موشکی که «نجم الثاقب» نام گرفته پس از قرار گرفتن بر روی سکوهای پرتاب به طور تکی و سه تایی، ثابت و متحرک پرتاب می شوند. 
 
**مشخصات موشک "نجم الثاقب 1"
 
موشک های نجم الثاقب در دو مدل "نجم الثاقب 1" و "نجم الثاقب 2" تولید شده است. موشک "نجم الثاقب - 1"، چهل و پنج کیلومتر برد دارد که در سر آن مواد منفجره‎ای به وزن پنجاه کیلوگرم کار گذاشته شده است و توانایی ضربه زدن به استحکامات دشمن را دارد.
 
**مشخصات موشک "نجم الثاقب 2" 
 
موشک "نجم الثاقب 2" هفتاد و پنج کیلومتر برد دارد و در سر آن نیز مواد منفجره ای به وزن هفتاد و پنج کیلوگرم قرار داده شده است. تصاویری از نحوه پرتاب این موشک ها به مواضع و پایگاه های عربستان سعودی در مناطق مرزی و در عمق منطقه نجران و جیزان در دو سال اخیر وجود دارد.
 
صاعقه موشک‌های  
 
صاعقه موشک‌های  
 
 

 
المسیره در سال 2015 میلادی گزارش داد: مهمترین مواضعی که در جبهه جیزان (در حمله اول با موشک های نجم الثاقب) هدف قرار گرفته شد، "منطقه العمود"، "ام بی سی"، "کوه های الدود"، "کوه های الدخان"، "الرمیح"، "برج و مرکز الردیف"، پایگاه نظامی "قوزع" و "العین الحاره" است که پایگاهی عظیم و با اهمیت در جیزان به شمار می آید.
 
صاعقه موشک‌های  
 
شلیک این موشک‌ها که با پذیرش رسمی و رسانه‌ای آن از سوی جنبش انقلابی انصارالله صورت می‌گیرد، یک تحول در صحنه جنگ به حساب می‌آید چرا که تهاجم یک‌جانبه اینک با «دفاع متقابل» وضعیت جدیدی پیدا می‌کند.
 
به نظر نمی رسد جنبش انصارالله به این راحتی شکست بخورد و  عربستان سعودی تاکنون هزینه سیاسی زیادی را به خاطر ماجراجویی هایش در یمن پرداخته است. در حقیقت جنگ یمن نشان داد که استفاده از موشک های بالستیک ارتش های کلاسیک همچون ارتش پادشاهی عربستان را می تواند زمین گیر کند.

موشک "نجم الثاقب"در پاسخ به حملات عربستان به یمن به کار برده می شود و ارتش یمن تاکنون ،مناطق مختلف جیزان در جنوب عربستان را با انواع موشک‎های نجم الثاقب مورد هدف قرار داده است.
 
 
گزارش از محمد زرچینی
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار