ایلام؛

بازدید 60 هزار نفر در تعطیلات نوروزی از مناطق جنگی استان

60 هزار نفر گردشگر در قالب کاروان های راهیان نور یا شخصی از یادمان های دفاع مقدس استان ایلام در ایام تعطیلات نوروزی بازدید کردند.

بازدید 60 هزار نفر در تعطیلات نوروزی از مناطق جنگی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مسئول اردویی، گرشگری و کاروان های راهیان نور سپاه حضرت امیرالمومنین(ع) ایلام گفت:این تعداد بازدید کننده از سراسر کشور از 15 اسفند سال 95 تا 13 فروردین سال جاری از یادمان های شناسنامه دار و دیگر مناطق جنگی استان بازدید داشته اند.
 
حسین پورمحمدی اظهارکرد: همچنین در این مدت 10 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان نیز به صورت سازماندهی شده کاروانی یا شخصی به مناطق عملیاتی داخل و خارج از استان اعزام شدند.
 
پورمحمدی با بیان اینکه بازدید از یادمان های دفاع مقدس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین حجم زائران یادمان های استان ایلام در منطقه شرهانی دهلران و نقطه ایثار و قلاویزان مهران بود.
 
وی بیان کرد: قبل از آغاز سفرهای نوروزی و اعزام کاروان های راهیان نور در این ایام پیش بینی ما از بازدید و زیارت یادمان های دفاع مقدس استان ایلام 50 هزار نفر بود که با توجه به استقبال مطلوب گردشگران از این یادمان ها، 10 هزار نفر بیشتر از پیش بینی ها از این اماکن دیدن کردند.
 
یادمان های شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) و منطقه عمومی بانروشان ایلام از مهمترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس این استان هستند که در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از کاروان های راهیان نور و اقشار مختلف مردم کشور است.
 
میمک، زمین فوتبال چوار، کوشک ایوان، یادمان شهید چاغروند، سارات سومار از دیگر مناطق عملیاتی استان است که با ایجاد زیرساخت های مناسب در طول سال می تواند پذیرای کاروان های راهیان نور باشند.  
 
ایلام به عنوان یکی از استان هایی که به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بود، در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.  
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.