ساری،

شخم و شیار 90 درصد اراضی شالیزاری

شخم و شیار بیش از 90 درصد اراضی شالیزاری آمل انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: در حال حاضر 33 هزار و 717 هکتار معادل 90/8 درصد از شالیزارهای آمل شخم و شیار و 25 هزار و 785 هکتار معادل 69/5 درصد آب تخت اولیه شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 505 هکتار از اراضی شالیزاری زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت، افزود: همچنین 55 نمونه خاک زراعی برای آنالیز ( تجزیه کودی ) به آزمایشگاهای خاک‌شناسی ارسال شد و در 33 هزار و 212 هکتار معادل 89 درصد از شالیزارهای آمل عملیات خزانه گیری و 29 هزار و 985 هکتار معادل 80/8 درصد عملیات بذر پاشی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل به منظور افزایش و توسعه سطح کشت ارقام پر محصول برنج، گفت: بذور گواهی شده رقم فجر بین کشاورزان برنجکار در حال توزیع است و تا کنون 27 هزار کیلو گرم با همکاری مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاری‌های فعال این شهرستان در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

اسلامی با بیان اینکه 95 درصد آب بندان‌های شهرستان در حال آبگیری است، افزود: با توجه به شروع فعالیت کشاورزان و آغاز کشت برنج، شرایط جوی خوبی به وجود آمده که مشکلی در تآمین منابع آبی کشت برنج نداریم.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار