اهواز؛

پرداخت تسهیلات بانک مسکن خوزستان از منابع خود

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان ازپرداخت۲۴۱ درصد مانده منابع خود بانک به صورت تسهیلات خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛علی اصغر نادری، مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت: با وجود اینکه بانک مسکن در استان خوزستان در مقایسه با بیشتر بانک های دولتی و نیمه دولتی از تعداد نیرو، شعبه و منابع کمتری برخوردار است ولی این بانک۲۴۱ درصد مانده منابع خود را به صورت تسهیلات کرده است.

نادری همچنین بیان کرد: اغلب بانک ها در میان تسهیلات خود، میزان قابل توجهی را به پرداخت تسهیلات کلان اختصاص داده اند ولی بانک مسکن به علت ارتباط مستقیم با بدنه جامعه به خصوص اقشار کم درآمد، همه تسهیلات خود را به صورت خرد پرداخت کرده است.

مدیر شعب استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این بانک حدود ۲۹ درصد کل تسهیلات اعطایی توسط بانک های استان را به تنهایی پرداخت کرده است که اغلب این موارد برای خانه دار کردن مردم به خصوص اقشار با درآمد متوسط رو به پائین بوده است.

نادری با ارائه مقایسه ای از بانک های دولتی و نیمه دولتی استان در خصوص تعداد نیرو و شعبه بیان کرد: از لحاظ تعداد نیرو و شعبه در میان بانک های دولتی و نیمه دولتی استان خوزستان، بانک مسکن در رده هفتم قرار دارد ولی به لحاظ پرداخت تسهیلات در جایگاه نخست قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت وام های ازدواج به لحاظ نیاز زوج های جوان به آن برای شروع زندگی مشترک از اهمیت ویژه ای نزد ما برخوردار بوده است، عنوان کرد: سال گذشته، حدود ۶ هزار و ۳۲۲ نفر از شعب مختلف این بانک در استان خوزستان تسهیلات ازدواج دریافت کرده اند که رقمی حدود ۶۵۴ میلیارد ریال برای این کار اختصاص یافت. این امر نشان از فعالیت فراوان کارکنان بانک برای تسهیل امر ازدواج در استان خوزستان و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات دولت در خصوص تسهیل شرایط ازدواج جوانان است.

نادری با اشاره به اینکه پروژه های مسکن بخش مهمی از فعالیت های ما را به خود اختصاص داده اند، گفت: از ابتدای آغاز طرح مسکن مهر تاکنون، بانک مسکن بیشترین فعالیت ها را در این زمینه داشته است به گونه ای که تاکنون در زمینه های مختلف این طرح برای ساخت بیش از ۱۰۷ هزار واحد از سوی مدیریت خوزستان قرارداد منعقده شده که این بخش، رقمی بالغ بر۲۱ هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به ابلاغ متمم تسهیلات مسکن مهر به شعب مختلف این بانک برای پرداخت به متقاضیان در خصوص شرایط دریافت متمم نیز اظهار کرد: برای دریافت این متمم، داشتن شروطی مثل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، فعال بودن پروژه، داشتن عضو موثر و داشتن هزینه باقی مانده برای واحدها لازم و ضروری است.

مدیر شعب استان خوزستان با اشاره به افزایش رقم تسهیلات مسکن مهر از۳۰۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون در یک مدت معلوم طبق دستور دولت افزود: بانک مسکن این امر را در راستای تکمیل این طرح به عهده گرفته و هم اکنون این رقم بدون محدودیت خاصی به پروژه های فعال طبق ضوابط مشخص شده پرداخت می شود.

نادری همچنین به وام های تبصره ای شامل تسهیلات خرید، ساخت و تعمیر مسکن نیز اشاره کرد و گفت: امسال برای خانه دار کردن مردم استان خوستان در قالب این تسهیلات، هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به اقشار مختلف مردم به خصوص طبقه متوسط رو به پائین پرداخت شده است که از این مبلغ، بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ واحد مشارکت مدنی و ساخت مسکن بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار کرد: بخش مسکن با بیش از ۱۰۰ بخش تولیدی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارتباط دارد و عملکرد این بانک در پرداخت تسهیلات مسکن نشان می دهد این بانک علاوه بر تحریک تقاضا برای رونق بخشیدن به بخش مولد مسکن و صنعت ساختمان که یکی از اولویت های نظام به شمار می رود، در زمینه ساخت و ساز مسکن نیز قدم های مناسبی برداشته است.

وی گفت: پرداخت تسهیلات مسکن به پرسنل نیروی انتظامی در سال قبل به صورت کامل انجام شده است. تسهیلات ساخت و نوسازی بافت های فرسوده نیز در دستور کار جدی این مدیریت قرار دارد و امیدواریم در سال جدید فعالیت ما در این زمینه با همکاری سایر دستگاه های مرتبط، شتاب بیشتری بگیرد زیرا این آمادگی در این مدیریت وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.