در حاشیه نشست هیات دولت؛

دانش‌آشتیانی: اگر فرهنگیان بخواهند سهام خود را از صندوق پس بگیرند، آماده پرداخت هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر هریک از فرهنگیان بخواهند سهام خود را از صندوق پس بگیرند میتوانیم طى یک هفته پولشان را پرداخت کنیم.

دانش‌آشتیانی: اگر فرهنگیان بخواهند سهام خود را از صندوق پس بگیرند، آماده پرداخت هستیم
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اختلاس صندوق فرهنگیان اظهار داشت: تا زمانی که تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به طور کامل به پایان نرسیده نمی‌توان مبلغ دقیق اختلاس از این صندوق را اعلام کرد.

وی افزود:‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بر این باورند که نباید تا به پایان رسیدن مراحل تحقیقات مبلغ مشخصی اعلام شود چرا که این موضوع برخلاف قانون است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر ما مبلغ مشخصی را اعلام نمی‌کنیم،‌ گفت: در جریان برسی و تحقیق و تفحص به مبالغ متفاوتی از اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان دست پیدا کرده‌ایم اما باید منتظر بمانیم تا کار تحقیق و تفحص به پایان برسد.

دانش آشتیانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود مبلغ اختلاس از صندوق فرهنگیان 10 هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: بنده این مبلغ را تأیید نمی‌کنم زیرا این عدد با اطلاعات گردآوری شده ما مطابقت نمی‌کند.

وی یادآور شد: موضوع بانک سرمایه با صندوق ذخیره فرهنگیان متفاوت است، در بانک سرمایه وام‌هایی خارج از قانون و ضابطه پرداخت شده و این موضوع تنها به بانک سرمایه مربوط می‌شود نه اینکه به اشتباه وام این بانک را اختلاس 10 هزار میلیارد تومانی صندوق فرهنگیان بدانیم.

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: اگر بانک سرمایه 10 هزار میلیارد تومان وام به متقاضیان پرداخت کرده تنها 46 درصد آن مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان می‌شود، روال پرداخت وام در همه بانک‌ها مستمر بوده و تنها بانک سرمایه اقدامی خارج از ضابطه نداشته است.

دانش آشتیانی تصریح کرد: فرهنگیان نباید از موضوع اختلاس صندوق ذخیره ابراز نگرانی کنند چرا که وزارت آموزش و پرورش به خوبی از حقوق آنها دفاع خواهد کرد و حتی اگر هر یک از فرهنگیان تقاضای دریافت سهام خود را از صندوق داشته باشند ما طی یک هفته سهام را به وی پرداخت می‌کنیم.
 
 
انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار