اهواز؛

تجلیل از شاعران و هنرمندان در هفته هنر انقلاب اسلامی

دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان از تجلیل از شاعران هنرمندان وپیشکسوتان در هفته هنر انقلاب اسلامی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛محمد غدیرزاده، دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان اظهار کرد: امسال کارهای بر زمین مانده زیادی در بحث هنر انقلاب از سال های قبل داریم که پیگیری و اجرایی می شوند.

وی با اشاره به برنامه های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در خوزستان افزود: تجلیل از شاعر پیشکسوت انقلاب اسلامی و چهار هنرمند انقلاب و مقاومت، نقد رمان «بود و نبود» سید هاشم حسینی و رونمایی از کتاب پژوهش موسیقی شوشتر نوشته کاظم پوره از مهمترین برنامه های این هفته است.

دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت این کتاب در زمینه شناسایی ۲۴ مقام موسیقی شوشتر و نقش آن در شناساندن ردیف های موسیقی شوشتر که به ثبت ملی رسیده اند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این اثر و مشتاقان و طرفداران زیادی که دارد پیش بینی می شود که به دلیل استقبال مخاطبان به چاپ های بعدی هم برسد ضمن اینکه از هم اکنون افراد بسیاری خواهان دریافت کتاب شده اند.

غدیرزاده گفت: پخش فیلم های کوتاه جشنواره رویش حوزه هنری، گرامیداشت سید علی سجادی حسینی کارگردان سینمای انقلاب و مقاومت در مراسم اختتامیه با حضور خانواده وی، تقدیر و تجلیل از هنرمندان شاخص استان در زمینه هنر انقلاب و مقاومت، افتتاح ساختمان جدید انجمن شعر و داستان حوزه هنری در خیابان ۱۲ شرقی کیانپارس، همایش نمایشنامه خوانی انقلاب، برگزاری مسابقه موبایلی از جلوه های هنر انقلاب اسلامی در مدیریت شهری، نقد و بررسی نقاشی انقلاب با حضور امید فاضلی و برگزاری چهار نمایش در پلاتوهای حوزه هنری جنب سینما اکسین از از دیگر برنامه های این هفته است ضمن اینکه تماشای آثار نمایشی برای علاقه مندان رایگان است.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه مشترک بین واحدهای حوزه هنری در یکی از مساجد اهواز، برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی، اجرای نمایش میدانی و استند آپ کمدی برنامه های دیگر بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی هستند.

دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی افتتاح دفتر شعر و ترانه را از ضرورت های مهم در استان دانست که نیاز مردم خوزستان است.

غدیرزاده با اشاره به برگزاری ۴۵ نشست در حوزه شعر و ۴۵ نشست در حوزه داستان عنوان کرد: هدف حوزه هنری به تولید رساندن آثاری است که از دل این نشست ها بیرون می آید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.