در حاشیه نشست هیات دولت؛

زنگنه: کاهش خرید نفت ایران از سوی هند مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند

وزیر نفت گفت: هند یکی از مشتری‌های خوب ماست اگر خرید نفت از ایران را کاهش دهد مشکلی نداریم.

زنگنه: کاهش خرید نفت ایران از سوی هند مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هند از مشتريان خوب ايران است و به گسترش همكارى با اين كشور علاقمنديم.

وی افزود: اگر نفت از سوى هند كاهش يابد مشكلى در اين زمينه براى ما وجود نخواهد داشت زيرا مشتريان نفتى بسيارى داريم و تقاضاى نفت بيش از ميزان ظرفيت توليد است.

وزیر نفت تصریح کرد: رييس جمهور به نخست وزير هند قول داد تا شهريور ماه سال گذشته بصورت انحصارى براى توسعه فرزاد B با آنها مذاكره كنيم، این کشور در تاريخ تعيين شده پيشنهادى به ايران ارائه ندادند لذا ما تا پايان سال ٢٠١٦ به آنها مهلت داديم اما مجددا پيشنهادات آنها براى ما قابل قبول نبود.

زنگنه یادآور شد: بر این اساس به طرف هندى نامه نوشتيم اما در طول سی سال گذشته تقريبا چيزى عايد كشورمان نشده و هر چقدر توليد می‌شود طرف هندى بعنوان دستمزد و هزينه عمليات برداشت می‌كند.

وزیر نفت با بیان اینکه هدف ما از توسعه ميادين نفتى و گازى کسب درآمد است، ادامه داد: اخيرا نامه‌ای هم به هند نوشته‌ایم که حاضریم مذاکرات را با آنها انجام دهیم اما با این شرایط معقول باشد نه اینکه با تهدید کاری انجام شود. زبان تهدید زبان خوبی نیست و بهتر است با انصاف صحبت کنیم.

وی در پایان درباره میزان صادرات نفت و میعانات گازی در آینده خاطرنشان کرد: پیش بینی ما صادرات ۲.۴ میلیون تن است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار