تبریز؛

سه برابر شدن جذب سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی از سه برابر شدن جذب سرمایه گذاری خارجی در استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هاشم زاده گفت : 30 میلیون دلار از 662 میلیون دلار میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب پارسال در استان جذب شد که در مقایسه با سال 94 که 10 میلیون دلار بود رشدی 200 درصدی نشان می دهد.
 
وی افزود : سرمایه گذاریهای خارجی جذب شده در استان در سال گذشته در زمینه های صنایع غذایی ، چوب ، خودرویی ، معدنی و نساجی بوده است.
 
وی با اشاره به اولویتهای سرمایه گذاری در استان در سال 96 هم گفت : احداث گلخانه ، مکانیزاسیون کشاورزی ، پرورش ماهی به ویژه در آبهای مرزی ، صنایع تبدیلی کشاورزی ، گردشگری سلامت ، احداث هتل ، تکمیل طرحهای نیمه تمام مناطق نمونه گردشگری از جمله این اولویتهاست. مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی تولید خودروهای سنگین و قطعات آن ، صنایع پایین دستی پتروشیمی ، فولاد آلیاژ ، احداث نیروگاههای بادی و خورشیدی ، طرحهای دانش بنیان ، عمران شهری ، فرآوری نفلین سینیت و اکتشاف و استخراج معادن را از دیگر اولویتهای سرمایه گذاری در استان بیان کرد.
 
هاشم زاده سرمایه گذاری را مقدمه و زیربنای اشتغال خواند و خاطرنشان کرد : دولت خود را مکلف به فراهم کردن بسترهای مناسب در جهت جذب سرمایگذاری داخلی و خارجی میداند و اصلاح ساختار نظام مالی اعم از سیستم بانکی ، ساختار مالیاتی و نظام بانکی ، بهبود فضای کسب و کار و تسهیل قوانین و مقررات از برنامه های مهم دولت در این زمینه است.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.