اردبیل؛

زیرسازی، آسفالت ریزی و لکه گیری معابر شهر اردبیل آغاز شد

با توجه به بارش های شدید برف در سال گذشته آسیب های جدی به آسفالت معابر سطح شهر اردبیل وارد شد به گونه ای که این آسیب ها موجب نارضایتی مردم و بروز مشکلات عبور و مرور در سطح شهر گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از آنجا که بر اساس نکات فنی و منهدسی باید به این نکته توجه کرد که عملیات آسفالت ریزی نباید در دمای محیط پایین تر از 4 درجه و در فصل سرد و بارندگی انجام شود به همین علت زیرسازی و آسفالت ریزی معابر با تاخیر انجام شد.

همچنین بعد از بارندگی ها نیز به دلیل نفوذ آب به سطوح زیرین آسفالت، عملیات آسفالت ریزی را تا چند روز غیر ممکن می کند، به طوری که در صورت انجام عملیات آسفالت ریزی عمر آن به شدت کاهش می یابد.

کارشناسان و مسئولین عمرانی شهرداری اردبیل بر این باورند: بهترین زمان برای انجام عملیات آسفالت ریزی، از اوایل خرداد تا اوایل آبان ماه است، که این زمان با توجه به شرایط جوی شهرهای مختلف می تواند تغییر کند.

به گفته مسئولین و کارشناسان مربوطه این بازه زمانی می تواند در صورت تغییر شرایط جوی تغییر نماید.

هم اکنون با مساعد شدن شرایط جوی زیرسازی، آسفالت ریزی و لکه گیری معابر در مناطق 4گانه شهرداری اردبیل آغاز شده است و در سطح شهر ادامه دارد.

آسفالت ریزی معابر با اصلاح زیربنایی و در برخی موارد به صورت لکه گیری جهت بهبود وضعیت فعلی تا زمان انجام اصلاحات زیر سازی کامل با اولویت بندی بر اساس نیازمندی معابر در حال انجام است.

شهردار اردبیل گفت: امسال در نظر داریم خیابان های سطح شهر را با توجه به اولویت های صورت گرفته به صورت زیربنایی آسفالت ریزی نماییم .

حمید لطف اللهیان افزود: برای سال آینده پیش بینی کردیم تا بالغ بر 220 هزار تن آسفالت ریزی به ارزش 30 میلیارد تومان در مناطق مختلف شهر اردبیل انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ازجمله معابر زیرسازی ولکه گیری شده از آغاز سال نو در سطح شهر آسفالت ریزی میدان جهاد، میدان صنایع دستی، میدان مخابرات، تقاطع خیابان فلسطین و خیام در فاز۲ شهرک سبلان، میدان قیام، خیابان عالی قاپو ، زیر سازی خیابان جام جم و مسیر خیابان وحدت تا میر اشرف و همچنین از سر گیری عملیات عمرانی تقاطع نیار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.