معاون اول رییس جمهور؛

تامین سلامت کارون از سوی دولت

معاون اول رییس جمهور رودخانه کارون را مهم ترین رودخانه کشور دانست و گفت: دولت مصمم به تامین سلامت آن است.

تامین سلامت کارون از سوی دولتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در دیدار با آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان داشت: دولت در مصوبه چند روز گذشته خود پذیرفته تا منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح های آب و فاضلاب و برق استان را از طریق بودجه های داخلی یا فاینانس خارجی تامین کند.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی آب راجع به صیانت از کارون تصریح کرد: در برنامه ششم ساماندهی رودخانه کارون در دستور کار قرار گرفته است و دولت مصم است تا با جلوگیری از ریختن فاضلاب های صنعتی و خانگی از سلامت مهم ترین رودخانه کشور حفاظت شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به موضوع ریزگردها و منشأ داخلی و خارجی آن اذعان داشت: دولت کار جهادی را به منظور مقابله با منشأ داخلی ریزگردها آغاز کرده است و برای مقابله با منشأ خارجی نیز قراردادهای بین المللی امضاء کرده اما باید متوجه بود که حل مسائل خارجی زمان بر است.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید از مردم در برابر ریزگردها حفاظت کنیم، در این باره مصوبه ای در سال ۹۳ ابلاغ شده تا با تغییر نوع ساخت و ساز و تعویض در و پنجره ها در ادارات و خانه های مسکونی مانع از به خطر افتادن سلامت مردم شویم و در این باره استانداری باید پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح زیر کشت بردن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان تلاش های خوبی انجام شده است، اظهار کرد: تاکنون  ۲۵۰ هزار هکتار از این طرح پیش رفته است و امیدواریم با تامین منابع لازم و تامین آب به هدف گذاری ۵۵۰ هزار هکتار دست پیدا کنیم.

اسحاق جهانگیری بیان داشت: منابع دولتی استان خوزستان با هیچ استان دیگری قابل مقایسه نیست و امیدواریم با برنامه ریزی صحیح این سرمایه گذاری ها تاثیر مثبتی در زندگی مردم داشته و رضایت آنها را به دنبال داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به عملکرد بانک های استان خاطرنشان کرد: مدیریت بانک ها باید با شجاعت و ریسک پذیری در برنامه های توسعه ای مشارکت داشته باشد و نباید کاری کرد که مدیران متعهد و کارآمد از تصمیم گیری های صحیح باز بمانند.  

در این دیدار آیت الله جزایری با اشاره به مسائل استان نظیر ریزگردها، طرح زیر کشت بردن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی و مسئله تامین آب خواستار اهتمام بیشتر دولت به مسائل مردم مقاوم استان خوزستان که در طول سال های دفاع مقدس دچار رنج های مکرر شدند شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.