اگر از آجیل عیدتان مانده، این شیرینی ها را درست کنید+تصاویر

احتمالا از آجیل عیدتان هنوز مقداری باقی مانده است که می توانید در تهیه شیرینی های خوشمزه از آن استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بهترین آجیل برای سلامتی آجیل های خام و بدون نمک است که می تواند نیاز بدن به انواع مواد مغذی را تامین کند. بسیاری از افراد که به سلامت خود، اعضای خانواده و دوستان خود اهمیت می دهند در ایام نوروز و با آجیل های بدون نمک از آنها پذیرایی می کنند.
 
برای تهیه شیرینی باید از آجیل بدون نمک استفاده کنید، برای تهیه چیس بادام شکلاتی اگر بادام نمکی دارید ابتدا آنها را شسته و خشک کنید تا نمک آن گرفته شود.

اگر از آجیل عیدتان مانده، این شیرینی ها را درست کنید+تصاویر
 
مواد لازم برای تهیه چیپس بادام شکلاتی
 
یک فنجان پر ورق های بادام پوست گرفته و خشک شده، یک فنجان کره، یک و یک چهارم فنجان شکر سفید، ۲ قاشق غذاخوری شربت ذرت، ۲ قاشق غذاخوری آب، ۲ فنجان چیپس شکلات.
 
روش تهیه: ابتدا فر را برای دمای حدود ۱۹۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. بادام ها را در یک لایه بر روی یک سینی در طبقه میانی فر برای مدت ۵ دقیقه قرار دهید تا روی آنها قهوه‌ای و طلایی شود.
 
در یک ماهی تابه بزرگ کره، شربت ذرت و آب را مخلوط کرده در حرارت مسقیم حرارت دهید و به طور مداوم هم بزنید تا یک مایه یکدست ایجاد شود. این کار را انجام دهید تا زمانی که مخلوط به جوش بیاید.
 
سپس به سرعت بادام ها را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شود.

اگر از آجیل عیدتان مانده، این شیرینی ها را درست کنید+تصاویر
 
این مخلوط را روی یک سینی از جنس پلاستیک قابل انعطاف که داخل آن را با فویل پوشانده اید، قرار دهید و به طور کامل پخش کنید تا یکدست شود.
 
در مرحله بعد چیپس های شکلات را به سرعت روی مخلوط بادام و شربت شکر بریزید، این کار را باید به سرعت انجام دهید تا قبل از اینکه محلول ببندد.
 
سپس سینی شیرینی را در دمای اتاق تازمانی که سرد شده و ببندد قراردهید و پس از آن به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.
 
پس ازاین زمان شیرینی شما آماده است و می توانیداز طعم لذیذ آن لذت ببرید.
 
تارت انجیر با پسته
 
این هم یکی دیگر از شیرینی های خوشمزه برای سلامت بدن است که می توانید با استفاده از پسته آن را درست کنید برای تهیه این شیرینی به مواد زیر نیاز دارید:
 
یک فنجان پسته بدون نمک پوست گرفته شده(سایر دانه های آجیل را نیز می توانید به ترکیب این شیرینی اضافه کنید مانند گردو، فندق و یا بادام)، شکر، یک دوم پیمانه آرد شیرینی پزی، یک عدد تخم مرغ، ۲ قاشق غذاخوری کره بدون نمک و سرد شده، یک قاشق غذاخوری هویج رنده شده، ۲ قاشق غذاخوری لیمو ترش تازه و حدود ۸ عدد انجیر تازه.
 
روش تهیه: فر را ابتدا برای ۱۹۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و یک سینی در طبقه میانی بگذارید وکف آن را چرب کنید.
 
اگر از آجیل عیدتان مانده، این شیرینی ها را درست کنید+تصاویر 
 
در یک مخلوط کن یا غذاساز دانه های پسته ، بادام، قندق یا گردو را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند، سپس آرد سفید و شکر را به این ترکیب اضافه کنید و پس از مخلوط سفیده تخم مرغ، کره ،هویج رنده شده و لیموترش را به آن بیافزایید.
 
در مرحله بعد انجیرهای شسته و خشک شده را به قطعات ۲ سانتیمتری تقسیم کنید و در یک ظرف جداگانه هم بزنید تا یکدست و تبدیل به یک خمیر شود.
 
سایر مواد را به خمیر انجیر اضافه کنید و در قالب مخصوص تارت بریزید، می توانید برای تزئین روی تارت کمی از انجیرهای برش خورده را روی خمیر تارت قرار دهید.
 
اگر از آجیل عیدتان مانده، این شیرینی ها را درست کنید+تصاویر 
 
قالب را در فر به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا زمانی که روی آن قهوه‌ای و طلایی شود. پس از خارج کردن از فر و خنک شدن در دمای اتاق، می توانید این تارت لذیذ را مصرف کنید. برای تزیین این تارت خوشمزه در زمان مصرف می توانید مقداری پودر قند یا شکر شیرینی پزی با الک کوچک روی آن بپاشید.
 
 منبع: Allrecipes

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار